Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Yamaha NS10M Studio - forstærker? - Studie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 22-01-2011
    kl. 16:47

Michael Svenning

Yamaha NS10M Studio - forstærker?

Hej derude.

Jeg har købt mig et sæt Yamaha NS10M Studio. Nu skal jeg så ud og ha fundet mig en forstærker. Har i nogle gode forslag? - der er jo en evig diskussion om, hvilken forstærker som fungerer bedst sammen med NS10'erne på internettet!

Jeg har selv gået med tanken om at finde en gammel NAD 2200 effektforstærker. Kan mit M-Audio 1814 så bruges som en slags forforstærker/preamp til NAD 2200'eren, da den kun er en effektforstærker blok?

Venter spændt på et par gode svar - på forhånd tak

Mvh
    Michael Svenning

Svar på dette indlæg
  • 24-01-2011
    kl. 13:09

Axel Einarsson

NAD

Jeg har NS 10 og bruger selv Nad slave -- ja Nad er perfekt fo dig

Axel

Svar på dette indlæg
  • 24-01-2011
    kl. 13:25

Michael Svenning

Tak for dit svar Axel..

Hvilken NAD forstærker bruger du? Og hvad med forforstærker? Bruger du bare et ekstern lydkort som forforstærker?

Svar på dette indlæg
  • 08-02-2011
    kl. 23:27

Michael Svenning

tak for dit svar..

Tak for dit svar Axel..

Hvilken NAD forstærker bruger du? Og hvad med forforstærker? Bruger du bare et ekstern lydkort som forforstærker? Kender du NAD 2200, tænker om den spiser så meget strøm, at man skal have den på en stikkontakt alene for sig selv, ved du det?

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2011
    kl. 23:04

Ask Kæreby

Rotel eller Bryston

Hej Michael, jeg har haft fornuftige resultater ved at bruge en Rotel forstærker, Bryston går for at være noget af det bedste men det er MEEEGET dyrt, så jeg har ikke haft en selv.
    LAB gruppen model 300 (med passiv køling) kunne også være et godt bud.

Mht. forforstærker så regner jeg med du kun skal lytte til dit lydkort el. mixer(?). Begge dele har linje-udgange og du behøver dermed ikke en forforstærker. Men hvis ikke der er en volumenkontrol på nogen af delene, kan det være praktisk med en monitorcontroller (evt. bare TC level pilot eller hvad den nu hedder) eller alternativt en forforstærker.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk