Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Yamaha NS10M Studio - forstærker? - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 22-01-2011
    kl. 16:57

Michael Svenning

Yamaha NS10M Studio - forstærker?

Hej derude.

Jeg har købt mig et sæt Yamaha NS10M Studio. Nu skal jeg så ud og ha fundet mig en forstærker. Har i nogle gode forslag? - der er jo en evig diskussion om, hvilken forstærker som fungerer bedst sammen med NS10'erne på internettet!

Jeg har selv gået med tanken om at finde en gammel NAD 2200 effektforstærker. Kan mit M-Audio 1814 så bruges som en slags forforstærker/preamp til NAD 2200'eren, da den kun er en effektforstærker blok?

Venter spændt på et par gode svar - på forhånd tak

Mvh
    Michael Svenning

Svar på dette indlæg
  • 23-01-2011
    kl. 11:56

tommy lee

Bryston B4 er kongen til NS10-

Svar på dette indlæg
  • 23-01-2011
    kl. 13:36

Michael Svenning

tak for det tommy - men det er godt nok ikke nemt at finde de der gamle sataner :)

Svar på dette indlæg
  • 24-01-2011
    kl. 09:35

Jacob Frøhlich

Det er fuldstændigt rigtigt at der er diskussioner om hvile forstærker man skal bruge. Lyden i et par NS-10er er ekstremt følsomt over for hvilke forst man har. Rigtig mange har den holdning, at der bare skal være sindsygt meget power i forstærkeren. Det er til dels rigtigt men jeg har dog også hørt rigtig mange NS-10 de lyder rigtig skidt med f.eks. en 400w Yamaha nålebanker forst. ( jeg kan ikke huske hvad den hedder)
    Jeg har i rigtig mange år brugt min rotel RB-850 som jeg har til salg nu, da jeg ikke har mine NS-10er mere. Jeg er 100% sikker på at der sidder en masse derude der så vil sige det stiik modsatte, men sådan er det vel bare med lyd, alle har en mening inkl. jeg. Det er ikke verdens kraftigeste forst, men jeg mener det er vigtigere at lyden er klar og defineret, og at man ikke bliver øretræt af at lytte på NS-10er hvis man skal spille blodhøjt er dette jo heller ikke de rigtige højtalere at gøre det på. Du er meget velkommen til at prøve den. Den kan også køre som monoblok, så skal man bare have 2. Du kan se den her på http://www.dba.dk/forstaerkersaet-rotel-rc-870bx/id-71270228/

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk