Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
God lyd på live video? - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 07-02-2011
    kl. 11:05

Niels Pedersen

God lyd på live video?

I det band jeg spiller i, har vi talt om at optage en eller flere af vores koncerter til upload på YouTube (ikke til DVD udgivelse, TV eller lignede). Vi har p.t. to HD kameraer til rådighed. Erfaringen siger os, at bassen er det svage led på lydsiden, så vi har tænkt os at supplere lydsiden med en dedikeret digital lyd-optager. Har i evt. nogle bud på en god og kompakt digital optager? Har hørt godt om f.eks. Zoom H4N optageren, men kender ikke dens kvaliteter i praksis. På forhånd tak!

Svar på dette indlæg
  • 07-02-2011
    kl. 11:57

Peder Lyng

H4N er fin

H4N optager i forbavsende god kvalitet med de to indbyggede mikrofoner, synes jeg. Men ja - bassen kan være det svage led ...

H4N kan optage 4 spor: 2 mikrofonspor + 2 line-spor - samtidigt.
    Derfor har jeg med held suppleret mikrofon-lyden med to spor, henhv. el-bas og lead-vokal (tog signalerne fra to kanaler på live-mixeren).
    Bagefter mixede jeg det i Logic og fik en noget bedre lyd på el-bassen og vokalen.

Svar på dette indlæg
  • 07-02-2011
    kl. 12:00

Casper Knudsen

H4N er nok ikke optimal

selv om det er en god optager. Jeg ville nok tilslutte et par eksterne kvalitetsmikrofoner til kameraerne, eller allerbedst, hvis det er muligt, nappe signalerne fra mixeren.

Svar på dette indlæg
  • 07-02-2011
    kl. 21:06

Niels Pedersen

Tak for alle budene

Edirol R-09HR virker absolut som et godt bud på en kvalitets recorder til det lille budget. Da optagelserne kommer til at foregå uden at hele bandet er miket op via PA´et, er der ikke mulighed for at trække signalet via mixeren. Tak for input d´herrer!

Svar på dette indlæg
  • 08-02-2011
    kl. 11:21

Jakob Clemen

Hvis I har mod på det laver jeg gerne en flerspors optagelse af Jeres band med separate spor til hvert instrument samt rummikrofoner til publikum. Signalerne kan jeg få fra en mikser eller vi kan vælge at køre det hele (både PA mix, monitormix samt optagelse) gennem mit setup. Kontakt mig gerne for mere info, priser mv. på

mail: clemen@oneline.dk eller tlf 26 53 18 22

Mvh
    Jakob Clemen

Svar på dette indlæg
  • 09-02-2011
    kl. 09:58

Niels Pedersen

Hej Jakob

Tak for tilbudet, men jeg tror det ville være overkill i vores tilfælde. ;0) Vi har brug for et simpelt setup som vi selv (eller evt. medbragte venner) kan betjene.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk