Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Bright on on switch i valve junior. - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 11-02-2011
    kl. 17:56

Steen Kristensen

Bright on on switch i valve junior.

har en 6 pols switch jeg gerne skulle have til at virke som bright switch i junior´en, og ville derfor høre om der var nogen der kunne hjælpe mig med hvordan jeg forbinder ledninger til den!

Jeg har en ledning gående fra den ene terminal af "C3" cap´en op til switch´en og en ledning tilbage til den anden terminal.
    Der er nr. 123456 mærket på switch´en!

Er der nogen der kan hjælpe, evt. guide mig gennem det eller vise mig en hjemmeside hvor jeg kan finde ud af det?

Svar på dette indlæg
  • 11-02-2011
    kl. 19:27

Søren Alwan

Nu er jeg...

ikke lige inde i komponent-nummereringen i den pågældende forstærker. Men hvor i kredsløbet sidder denne C3?

Og hvorfor bruge en 6 positioners omskifter? Som jeg lige umiddelbart ser det, ville en én-polet kontakt da være mere velegnet til formålet, hvis det blot handler om at koble en kondensator ind og ud af kredsløbet...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 11-02-2011
    kl. 20:05

Steen Kristensen

hej

Svar på dette indlæg
  • 11-02-2011
    kl. 20:09

Steen Kristensen

Hov...

.. den gamle "enter" finte ;-)

Nu var det sådan en jeg havde liggende og tænkte at den da sikkert kunne loddes så den fungerede som en 1 pols switch, kan den det?

Måske ønske tænkning, ellers må jeg jo lige ligge en lille udgift til en!

Jeg er pt i gang med denne mod.
    http://duhvoodooman.com/VJr/VJr_mods.htm

Svar på dette indlæg
  • 11-02-2011
    kl. 20:32

Søren Alwan

Nu...

hvor jeg læser ordentligt efter, ser jeg, at der er tale om en 6-pols omskifter - ikke en 6-positioners. Så den burde jo nok kunne bruges, omend seks poler måske er lidt overkill, når man blot har brug for én. Så jeg ville nok drysse ned i nærmeste elektronikforretning og smide måske en tier på disken for en én-polet afbryder.

Men vi er vel ikke ude i, at du står med en omskifter, hvorpå der er seks ben, vel? For så er det jo altså ikke en 6-pols, men nok nærmere en 2-pols...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 11-02-2011
    kl. 20:42

Steen Kristensen

Øh

Her må jeg erkende mig skyldig i vildledning, der er nemlig seks ben på og er en on/on switch, jeg troede at seks ben = seks poler!

Jeg er MEGET kyndig udi lodning af guitarer, men når det kommer til pedaler og forstærkere, foregår mest efter kopiering af sider hvor jeg, som den aktuelle side, nøje kan følge billederne og teksten!

Og JA jeg er virkelig virkelig påpasselig med alt hvad der kommer til strøm og forstærkere (Valve Jr. har stået uden strøm og ude af stikket i et par dage nu!

Svar på dette indlæg
  • 11-02-2011
    kl. 20:43

Steen Kristensen

Sådan en her..

http://secure.llamma.com/catalog/images/0415%20024.jpg

Svar på dette indlæg
  • 11-02-2011
    kl. 22:23

Søren Alwan

Det var...

saftsuseme noget af en kontakt at bruge til en bright-knap - hvad er den dimensioneret til - 10 Ampere? 20? Nå, den skal nu nok virke alligevel. Den brænder ihvertfald ikke over!

Når nu du er så kyndig udi lodningens kunst, forstår jeg så ikke helt, at du ikke er bekendt med, hvordan en simpel omskifter virker. Men det skal nu ikke skille os ad. Jeg håber, du har mere styr på, hvordan du tjekker, om der stadig står dræbende spændinger tilbage i forstærkerens kondensatorer, når du åbner den? For der kan såmænd sagtens længe efter - også uger og måneder - efter du har slukket forstærkeren, stadig være oplagret spændinger i kondensatorerne, som med lethed kan tage livet af dig!

Nå, men sådan en omskifter virker jo grundlæggende ved, at knappen bestemmer, om det midterste ben er forbundet til enten det éne eller andet ben i omskifterens længderetning (altså dén vej, som "pinden" bevæges). Når "pinden" står i den éne position, er midterbenet som regel så forbundet til dét yderben, som er placeret til den anden side i forhold til "pindens" position. Hvis du har et multimeter eller anden form for gennemgangstester, er det jo da meget nemt at tjekke.

En to-polet omskifter har så blot to af sådanne omskiftere placeret ved siden af hinanden.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk