Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Hvordan laver man et Mastermix fra HD-recorder? - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 14-02-2011
    kl. 07:08

Kjeld Srensen

Hvordan laver man et Mastermix fra HD-recorder?

Jeg er ret ny i digitalstudie, men har stor kendskab fra bnd, tidligere.
    Har en Harddiskrecorder Korg D3200, som er super ... MEEEN:

Nr jeg nu skal lave et frdigmix, hvordan gres det s?
    Maskinen pstr, at den kan mixe det ned - mister man s alle de "r spor"
    Eller gemmes det som en seperat fil?
    Ville det vre smart at investere i en lille mobil "DAT" / eller lign, som (mske) ville kunne bruges til Mastermaskine - og i s fald, hvordan fr jeg det s over p en PC, hvor jeg s kan brnde det p en CD?
    Hber, der sidder en "klog mand" m/k ude i landet, som har en rigtig god - og isr brugbar ide.

Tak!

mvh Kjeld

Svar på dette indlæg
  • 14-02-2011
    kl. 13:48

Svend-Erik Kjr Madsen

Kan

Du ikke route og panorere mixet til to ledige spor p maskinene og s gemme dem som dit frdige produkt ?

Kender ikke maskinen men den kan da vist ogs lave virtuelle spor, s med mindre du har det hele fyldt op med lydspor der skal mixes ville ovennvnte da vist vre en mulighed.

Svar på dette indlæg
  • 15-02-2011
    kl. 12:32

Kjeld Srensen

Hvordan fr man Master over p en CD???

Tak for det gode forslag...

Det er en "del-ide" - men stadig: Hvordan f...... fr man hele det frdige produkt (mastermixet) ud af maskinen - og f.eks. over p en CD ell lign.

Jeg har forsgt at stte USB-ledningen mellem min PC og Korgen - men PCen kan ikke engang mrke/se, at der er sat en ny enhed til - s man kan begynde at operere derfra .... ?

PS: Nr jeg (mske) engang selv bliver "superbruger", tror jeg, at jeg nedstter mig som en instans, andre kan henvende sig til med tekniske sprgsml ... ha.ha.
    - For DET er der da i den grad brug for - s man ikke skal sidde og bakse kun med teknik - men i stedet kan g i gang med det, det formodentlig handler om: MUSIK!

mvh Kjeld

Svar på dette indlæg
  • 15-02-2011
    kl. 13:12

Svend-Erik Kjr Madsen

Keld !

Hvis usb er generisk understttet p maskinen skulle den dukke op som et drev automatisk p alle platforme, ihvertfald Windows/Mac/Linux med mindre du skal stille noget p optagerens software fr den giver sig til kende, men det burde st i manualen.

Svar på dette indlæg
  • 15-02-2011
    kl. 14:38

Kjeld Srensen

Tak ogs for det ...
    Det m nok vre det sidste, der "er galt" ...

mhv. Kjeld

Svar på dette indlæg
  • 15-02-2011
    kl. 16:12

Svend-Erik Kjr Madsen

Mske

kan du bruge det her
    http://www.ehow.com/how_7229497_export-track-korg-d3200-pc.html

Svar på dette indlæg
  • 15-02-2011
    kl. 20:07

Kjeld Srensen

Super - super

Tak fordi du fandt det!

Jeg vil nu g i gang med oversttelsen ... ha.ha.
    Og hber s at finde nogle rigtig gode fiduser.

med venlig hilsen Kjeld

Svar på dette indlæg
  • 03-05-2011
    kl. 16:27

Per Jensen

Endnu et forslag !

Hej Kjeld.
    Hvis du via det foregende forslag kan f forbindelse mellem D3200 og din PC, skal du for at lave en frdig CD, starte med at Recorde et MasterTrack af hvert nummer, som du kopiere et af gangen til ClipBoard og derefter Exportere til PC drive'et p D3200.
    ( At du laver et StereoMasterTrack delgger ikke noget p de kanaler du har indspillet p! )
    S hiver du Wav-filerne over p din PC og samler det hele til at brnde ned p en CD.
    Selv bruger jeg Adobe Audition til at afpudse numrene, og derefter brnde det ned. Men D3200 har ogs selv funktioner til at lave hele arbejdet med at lave en frdig CD. Hvis du ikke har manualen kan du downloade den her:
    http://music.manualsonline.com/manuals/mfg/korg/d3200.html

Hilen Per Jensen.

Svar på dette indlæg
  • 03-05-2011
    kl. 17:35

Kjeld Srensen

.... h, er ikke helt med - Jeg kan godt lave et mastertrack. Problemet er s, at man er (for at have noget at lytte p, inden man er tilfreds) - er ndt til at brnde det p en Cd-skive (= kun t nummer pr skive = lidt svineri - og mske bliver det samtidig kun et forelbigt "rmix".

Hvad mener du med "kopiere til Clipboard" - Clipboard, er det p PCen? - og lige netop hvordan gr du det?
    jeg har n gang kunnet f kontakt mellem PCen og D3200 (det var lidt indviklet, s jeg gik tilbage til ovenstende metode) - og jeg kunne ikke bruge den fil, jeg fik lagt derover.

Jeg ville ogs gerne flytte alle de samlede "r-indspilninger", hvis man kan det - over p min PC, evt en extern, s der igen blev godt med plads p selve D3200 - og samtidig kunne man s senere rykke dem tilbage p D3200, hvis man ville lave nye mix af gamle numre, eks. tilfje nye/flere instrumenter osv. inden.
    Dette kan jeg heller ikke lige se, hvordan man gr.

Jeg bruger Audacity til at finpudse styrke, afklippe i enderne, fade ud osv eller lave til MP3-filer osv. Det fungerer fint.

Men jeg har overvejet, om man skulle investere i en lille digital-optager og bruge den som "Mastermaskine" / som mellemled mellem PC og D3200. En lidt dyr lsning. Der kan jo brndes mange rmix-CDer, inden den er betalt ind.

Men uanset, s tak for indlgget. Der er ikke kommet mange, men det er ogs en noget avanceret maskine, som jeg kun har forstet en del af ind til nu.
    Der er stadig undren over, hvorfor man nogle gange kan indspille p en kanal - og andre gange ikke - ogs selv om man ser signalet komme ind.
    Jeg har flere "sre" forklaringer - og fundet en lsning som ofte virker, men forstr s ikke (sdan logisk), hvorfor. F.eks. skal kanalen vre sat p afspil-funktion, for at der kan komme signal ind ??? Det plejer at virke.

Jeg har ogs tnkt, at hvis en kanal allerede str til at kunne modtage signal fra indgang "7", s kan jeg ikke benytte den samme kanal p kanal 9, selv om kanal 7 ikke er i aktivitet/str p optagelse osv.

OG det med at have undergrupper. Det er jeg slet ikke kommet igang med endnu - endsige at lade mixeren selv styre mixet (eea autofunktion), s man ikke skal arbejde med faderne under Mastermixet.... Kender du noget til det?

Og sdan er der mange sre ting, som jeg ikke kan genkende fra de "gode gamle "analog-tider" med 8-spors studiet. ha.ha.

Har du noget liggende p nettet, du selv har lavet, som kan hres der ..?

Hvis du bliver nysgerrig og keder dig en dag, kan du finde nogle af mine nyere numre bde p min Facebook-profil (de verste er de teknisk bedste) - eller p Utube under Kjeldbrem i et ord.

Desvrre skal det begge steder laves om til Video, for at den vil acceptere det - og det giver desvrre en noget "rullende, chorus/flanger-agtig" effekt, som ikke er p originalen, men det ....

med venlig hilsen Kjeld Brem Srensen

Svar på dette indlæg
  • 03-05-2011
    kl. 21:28

Per Jensen

Det er mange sprgsml du har, men jeg prver s godt jeg kan.
    Hvis jeg vil lytte til MasterTrack, stter jeg kabler i Monitorudgangen og forbinder til et st monitorer, og afspiller det den vej rundt, men resultatet er det samme som at lytte til det frdige mix. Hvis det skal overfres via CD, kan man jo bruge sletbare CD'er, s bliver det ikke s dyrt.

Kopiere fra MasterTrack til Clipboard foregr under: Track > EditTrk, hvor man under Source vlger: Stereo og MasterTrack, og under Destination vlger Clipboard, hvilket foregr internt p D3200 ligesom det ogs er p dens harddisk man bagefter Exportere det til PC-drive, som er en del af D3200's harddisk. Nr det man nsker at overfre er samlet p PC-drive, forbinder man D3200 til sin Computer via USB, bner Wav-mappen fra computeren, og henter filerne ind.
    Du kan flytte de samlede "r-indspilninger" til din PC,ved at lave backup af de numre du vil kunne genskabe.
    Side 83 i manualen beskriver hvordan man: Backing up 1 Song.
    Nummeret kan da slettes fra D3200 og igen senere hentes igen med: Restoring backed-up data. Det hele kommer tilbage, s man har mulighed for at mixe om,(jeg har selv benyttet det meget ).
    Jeg mener, at hvis man har trykket p REC/PLAY knappen s den bliver rd, vil den optage p pgldende kanal, og s kan man vlge om man vil have medhr eller ej under ON funktionen.

Side 44 i manualen beskriver hvordan du under Ch-Assign, kan styre hvilken indgang der skal fres videre til den kanal du nsker at indspille p.

Jeg har kun prvet at bruge autofunktionen til at fade et nummer ud, det virker lidt kringlet, men beskrives side 52. Jeg foretrkker at gre det p computeren bagefter.

Jeg har lyttet til dine numre p YouTube, og syntes mgtig godt om dem.
    Det virker meget afstemt i mixet, s jeg forstr godt du nsker at udnytte D3200 bedst muligt.
    Nu er jeg sikkert af en helt anden rgang, s det jeg har puslet med, er noget anderledes, men du kan f et lille indblik her:
    www.per-johan-jensen.dk

Med venlig hilsen Per Jensen.

Svar på dette indlæg
  • 04-05-2011
    kl. 14:57

Kjeld Srensen

Tak for de mange svar - vil afprve det
    ... men til det frste - at brnde en rewriteable CD fungerer mske godt nok - men min PC kan bare ikke lse dem - og s er man lige vidt (??)

men jeg checker alt det andet.

Tak for indlgget

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk