Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Sunburst til ES335 - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 13-03-2011
    kl. 14:14

Lars Reinau

Hej Steen

Der er jo f.eks. Jakob Reitz og Johnny Mørch. Begge kan lave en sunburst finish.
    Venlig hilsen
    Lars Reinau

Svar på dette indlæg
  • 13-03-2011
    kl. 14:51

Søren Alwan

Og...

mange andre guitarbyggere med dem. Severin og Victor "flatbush" Smith ekesmpelvis. Der er sikkert også nogle på Sjælland, som kan, hvis det skulle passe bedre...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 14-03-2011
    kl. 08:31

Steen Kristensen

tja..

.. efter forespørgsel hos jeres ovennævnte bud, må jeg konstaterer at for de 12 - 14 000 kr. de skal have for det, kan jeg jo bare gå ud og købe en brugt Gibson 335.
    Er det bare mig, eller virker det urimeligt dyrt! Havde sgu ikke forstillet mig at det lå i den prisklasse! Er der virkelig ikke andre bud på en billig sunburst lakering derude i landet?

Svar på dette indlæg
  • 14-03-2011
    kl. 16:04

jakob petersen

Mhmm

Tja sådan er det jo. Når der er stor efterspørgsel på en ting man laver, kan man jo sætte prisen derefter. Jeg får ordnet mine guitarer hos Ebbe Laug i KBH. Han bygger også selv. Jeg har altid været rigtigt godt tilfreds med hans arbejde! og han har meget rimelige priser. Du kan jo prøve at spørge om det er noget han vil lave.

Her er link til hans hjemmeside:
    http://boogiemanguitars.com/

Mvh
    Jakob

Svar på dette indlæg
  • 15-03-2011
    kl. 01:48

Søren Alwan

Eller også...

er det bare dét, det koster..?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 15-03-2011
    kl. 11:22

jakob petersen

Nej...

Folk har ret forskellige timepriser og det har en stor indflydelse på prisen.

Svar på dette indlæg
  • 15-03-2011
    kl. 12:23

Søren Alwan

Joh...

men har dygtige guitarbyggere ikke også ret til en hæderlige timeløn?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 15-03-2011
    kl. 14:26

jakob petersen

Tjo..

Jo Søren det har de da, men det har ikke noget med spørgsmålet at gøre. Derudover vil jeg tilføje at man godt kan være god og billig på samme tid, det hænger gerne sammen med hvor kendt man er.

mvh
    Jakob

Svar på dette indlæg
  • 15-03-2011
    kl. 14:52

Søren Alwan

Jamen...

jeg er absolut ikke enig med dig i, at prisen kun afhænger af berømmelsen. Jeg kan jo så kun ønske held og lykke med at finde et alternativ i samme kvalitet til en lavere pris...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 15-03-2011
    kl. 17:28

jakob petersen

....

Nu ligger du vidst ord i munden på mig... Jeg har ikke sagt at det KUN afhænger af berømmelse, det er klart at man skal være god for at få et godt ry... Men jeg synes godt nok du har et noget virkelighesfjernt syn på tingene hvis du ikke tror det har en indflydelse. Lad os stoppe den her... Synes ikke også denne tråd skal ende i en åndsvag diskussion der ikke munder ud i at hjælpe ham der startede den.

Mvh
    Jakob

Svar på dette indlæg
  • 15-03-2011
    kl. 17:32

Søren Alwan

Jah...

det er jo også nemt at affeje andres synspunkt som "virkelighedsfjernt" og derpå opfordre til at indstille diskussionen. Men lad os da bare stoppe her og samtidig lade det flagre i vinden, hvem der er virkelighedsfjern. Jeg synes, at virkeligheden selv har talt sit letforståelige sprog i denne sag...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 16-03-2011
    kl. 08:16

Morten Lyse Pedersen

jeg vil da også bemærke

At jeg synes 12-14k kr. lyder rigtig dyrt..? Hvad med Jens H..? En del på gear-freak har brugt ham med flotte resultater. Også på guitarer der ikke "fortjener" service i dét prisleje.. Uden jeg ved det præcist, så prøv at høre ham til det..

Ingen tvivl om at dygtige folk skal have løn derefter... Men jeg tror dog også jeg kunne finde du par i branchen der tager sig godt betalt for deres navn.. Hvis jeg ikke husker helt forkert, Søren, reflekterer du med jævne mellemrum over en fyr du har bla. kaldt "det selvudskregne geni fra Sønderjylland." Bla. i forhold til, hvad manden tager for en buffer..?

Mvh,
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 16-03-2011
    kl. 13:02

Søren Alwan

Nu har jeg...

langt mere indsigt i, hvad det kræver af timer og stumper for at banke en buffer sammen, end hvad der kræves for at fjerne den gamle lak fra en guitar og derpå udføre en perfekt sunburst lakering med giftig celluloselak. Så jeg må tro på det, når det hævdes, at folk, som jeg kender som gode håndværkere og som jeg har tillid til, siger, at sådan er prisen. Jeg kan så kun tilføje, at jeg hos visse af dem f.eks. har fået lakeret en hals eller lignende. Og det har da været billigere. Men som sagt: Jeg er ikke ekspert på området. Så når en bred vifte af landets fagmænd siger, at sådan er prisen altså for en given handling, må jeg tro på dem.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 16-03-2011
    kl. 17:27

Morten Lyse Pedersen

Ja det er naturligvis rigtigt,

tiden går jo godt, når man først skal skille skidtet ad, have den gamle lak af, slibe den "tilpas," og derefter udføre et kunststykke med giftig maling, polere den op til "a spit shine" og så montere hele guitaren igen.

- Jeg ville dog stadig snakke med Jens H på baggrund af de erfaringer, man i ny og næ har kunnet læse på gear-freak.dk

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 16-03-2011
    kl. 17:35

Søren Alwan

Jah...

det kan da godt være, at det var en mulighed. Jeg skal ikke kunne sige det. Jeg har desværre ingen personlig erfaring med hans arbejde.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 20-09-2011
    kl. 09:26

Peder Pedersen

custompaint

Hej Steen
    Undskyld mit sene indlæg, men jeg har først lige fundet dette forum. Jeg mødte en en "maler/illustrator" på Vintage Svendborg, forrige år, der lavede super paintwork. Du kan checke om han stadig er i business...Egon B. Johannsen, Artzone Airbrush
    Storegade 1
    Holbøl, Kruså
    TLF: 74 608 222 mobil 27 119 052
    MVH
    Peder
    www.pp-guitars.dk

Svar på dette indlæg
  • 27-12-2011
    kl. 22:49

Peder Juul Mikkelsen

Sunburst

Hej Steen!
    Jeg er selv igang med at bygge/samle en tele - kopi af en ´52´er. Jeg har kastet mig ud i at gøre det selv. - Godt hjulpet af mange lærerige videoer på Youtube. Jeg bruger autolak - indtil videre har jeg prøvet på et stykke træ, der var til rest da jeg havde fået fræst kroppen ud. - Det ser lovende ud, -i hvert tilfælde taget i betragtning, at jeg er amatør udi spraymaling...;-) Så vidt jeg kan bedømme, så er tricket at lakere med klar lak mellem de farver, der skal skabe sunburst-effekten.
    Held og lykke med projektet!
    vh
    Peder Juul

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk