Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Om det at sætte pris på sit instrument - Bas - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 23-03-2011
    kl. 12:45

Morten Jacobsen

Om det at sætte pris på sit instrument

Hej
    Vi er nok en del som konstant tjekker diverse hjemmesider for at finde en ny "ting" til vores kæmpe store samling af instrumenter. Når man har spillet i mange år (mere end 25) har man for det meste også prøvet et stort udvalg af instrumenter og man har købt og solgt i en omsætningsgrad så selv et større varehus kan få konkurrence på omsætningsbalancen. Men alt det her søgen kan vel også sætte en sag i gang om at nøjes og at sætte pris på det der gode instrument man har. Jeg vil ikke sætte en diskution igang om, hvad for nogle instrumenter men mere om det at komme til et tidspunkt hvor man virkelig sætter pris på sit instrument og man går fra at slide på det på landevejen til at virkelig passe på det. Man føler sig godt tilpas og man kan li lyden og følelsen af at spille på det.

Er jeg den eneste der har det sådan ellers vil jeg meget gerne høre fra andre lidt ældre musikere som har fundet deres "bedste" instrument og lidt om hvad I hver især gør for at passe godt på det.

Svar på dette indlæg
  • 29-03-2011
    kl. 20:54

Ove Dalgaard

Skod Telecaster (Korea)

Arbejdede en stund i Wales, og var kommet hjemmefra uden spille. Går på E-bay og køber en Korea pind til ca 1000,-. Så er der da 6 strenge at rive i. Guitaren var ny og forsynet med en transportskade, som jeg godt vidste om, men hvad pokker, skal jo ikke spille på udseendet. (ikke mit ihvert tilfælde). Det viste sig at de Koreanske fingre faktisk havde samlet en, i mine ører, ganske brugbar guitar. Der var den fedeste sustain og "liv", når der ikke var strøm til. (Tascam øve-ting). Vel hjemme i Dk, blev den spændt foran et anseeligt antal effekter og min gamle Fender Pro Reverb. SKOD. Men stadig liv i pinden. Den blev flået fra hinanden justeret i alle ender og kanter, forsynet med Texas Hot Rail og al anden elektronik udskiftet. Bro, sadel og stemmeskruer er originale. Gav hele molevitten en gang koporlig bank, transportskaden var der jo, lakerede i matsort, sleb bagsiden af gribebrættet fri for det lak, som måske skulle have været der. Gravede kartofler op og med svedige beskidte fingre og hænder spillede jeg til guitaren var tilsvarende beskidt. Nu er det min nr 1. Har dyr Strat, mgt sjælden Tele og lidt andet, Korea Telen, står altid forrest. Elsker "Road Worn Look" og købte en Rory Gallagher Custom Shop Strat til en halv husleje. Udseende 10 ud af 10, spilbarhed omkring det man får med en uheldig Bilka guitar. Aldrig har jeg været så skuffet, og aldrig mere Fender custom shop, har lige oplevet en SRV-model i samme forfatning. Fender , op jer navnet sælger ( ikke mere ) alene.
    Forstår ikke helt: slide på vejen og så passe på. Det følges forhåbentlig ad. Lyder lidt som min kæreste:-) Ok lakken er skallet af nogle hjørner, men vi virker selv om vi er gået på kontoen med de 50+
    Husk nu, ikke alt der spiller er guld (men det findes)

Svar på dette indlæg
  • 16-04-2011
    kl. 19:01

Rikki Stovell

ja

jeg har også spillet et par år, og føler at jeg har fundet min lyd og mit udstyr. Det betyder ikke at jeg ikke vil prøve nyt, men ikke for at skifte ud, højst for at tilføjde.

Svar på dette indlæg
  • 20-01-2012
    kl. 13:08

Frederik Pedersen

Frederik Pedersen

www.youtube.com/watch?v=DTucm-UtZ_Y se den her jeg har lave den om det er af Medina

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk