Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
MiniDisc til PD - Computer - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 03-04-2011
    kl. 23:35

Carl-Richard Lund

MiniDisc til PD

Undskyld hvis emnet har vret besvaret fr - jeg er helt ny i forummet :-).
    Jeg ved ogs godt, at MiniDisc er "so last year"! Men jeg er kommet i besiddelse af en MiniDisc-optager som faktisk laver ret gode optagelser af mig og mit band nr vi ver. Problemet er s bare: Hvordan fr jeg disse optagelser over p min PC???? Der er en mini-jack line-out p Mini-Disc'en, men hvordan fr jeg den konverteret over i min pc - please help????

Svar på dette indlæg
  • 03-04-2011
    kl. 23:38

Carl-Richard Lund

MiniDisc til PC

Der skulle selvflgelig st "MiniDisc til PC"...

Svar på dette indlæg
  • 04-04-2011
    kl. 19:51

Steen Joel

Du skal bruge et program der kan indspille audio f.eks audacity, cubase etc. . Der er mig bekendt ingen anden mde.

Svar på dette indlæg
  • 04-04-2011
    kl. 23:21

Casper Knudsen

@Steen

Hvordan henter man tracks'ne ind i Audacity fra en Mini Disc, som er tilsluttet lydkortet i PC'en via et "minijack" stereostik?
    MD'en figurerer vel ikke i stifinder som f.eks. en harddisk el. lign. ?

Svar på dette indlæg
  • 05-04-2011
    kl. 08:58

Svend-Erik Kjr Madsen

Audacity

Bruger du bare som en ganske almindelig optager, og s optager du signalet imens du afspiller fra mini dicsen.

Mig bekendt kan du ikke importere filerne fra discen og bne dem i noget lyd software, men hvis din minidic har digital out og dit lydkort digital in og de begge er enten optiske eller coaxiale kan signalet jo overspilles uden nogen form for tab.

Svar på dette indlæg
  • 09-04-2011
    kl. 12:42

Morten Jacobsen

Cubase

Det er godt at se at jeg ikke er den eneste som bruger minidisc. Jeg synes det er fremragende, og jeg har lavet mange hundrede timers optagelse med minidisc.
    Jeg gr flgende. Forbinder minidisc til min mixer. Stter mikrofoner p alt, bruger rebffer til lige at rette lidt til s der ikke er noget som er for hjt eller for lavt. Starter MD og spiller i en time. Skifter disc og krer en time igen. S har jeg 5 disc p en veaften. S klipper jeg p selve MD afspilleren alt det fra jeg ikke skal bruge. Stter MD til mit lydkort. bner en stereo indgang i Cubase og optager melodierne over. Efter overspilning kan du i Cubase "normalize" det indspillede. Det fungerer rigtig godt for mig og som sagt har jeg krt sdan de sidste 4-5 r. Det der tager lngst tid er at f klippet alt det fra som man ikke skal bruge, men velse gr mester. Held og lykke med indspilningsprojektet.

Svar på dette indlæg
  • 09-04-2011
    kl. 18:22

Morten Jacobsen

Det skal lige siges at jeg har en brbar og en stationr MD optager. Nr du skal overfre musikken til dit lydprogram har jeg p min Sony MZ-R500 (den brbare) den bedste erfaring med at stille volumen p 22. (Skalaen gr til 30) og s lade Cubase "normalizer" rykke lyden op til maks. Hvis jeg giver MZ-R500 fuld gas bliver lyden meget komprimeret og underlig, ogs selv om den ikke forvrnger. Og du bruger bare den udgang som du skal bruge til rebffer. Det bedste resultat fr jeg med den stationre Sony MDS-JE530 hvor jeg kan overfre lyden digitalt. Held og lykke med projektet

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk