Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Hej er ny her - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 20-04-2011
    kl. 01:32

Hosannah jønsson

Hej er ny her

Hej jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med..jeg har to skønne piger som er super dygtige til at synge og vi overvejer at begynde at lad dem optræde til konfrimationer og andre fest..men hvad for noget musik udstyr får de brug for og hvor kan man skaffe noget ordenligt til en god pris..håber i kan vejlede mig lidt..Mvh Roxanne

Svar på dette indlæg
  • 22-04-2011
    kl. 20:25

Rikki Stovell

Det

vil være fint hvis du/I kunne præsicer det lidt. - Men først skal det jo være et ønske fra dine piger, og så vil det jo også være en stor fordel at de "virkelig" kan synge, og det ikke "bare" er dig der har ambitioner på deres vejne. Det skulle jo gerne blive en god oplevelse, at møde sit publikum.

Ang. udstyr, giver du ikke info nok til at man kan svare på det.
    Det kan jo være alt fra ingen ting "a cappella" - til mikrofoner, forstærker, div. effekter, højtaler, mixer o.s.v. og skal der synges til musik ( playback) kræver det jo yderliger ting og sager. Eller spiller de selv guitar til deres sang??

Ang. anskaffelse, så er det vel musikforretninger hvor du også kan få vejledning, og så er der jo brugtforum her på siden, - den blå avis m.m. o.s.v.

Svar på dette indlæg
  • 23-04-2011
    kl. 20:35

Henning Bech Madsen

Jeg er ...

... fuldstændig enig med Rikki (og Thomas Blackman) ...

Udstyrsmæssigt vil jeg nok foreslå SHURE Beta58A mikrofoner og noget YAMAHA Stagepass PA - men der kan fås billigere udstyr.

Svar på dette indlæg
  • 24-04-2011
    kl. 00:43

Hosannah jønsson

hej igen

Hej og tak for svarende. Piger er glæde for at synge og de er meget talentfulde :-) de skal synge til playback. Men er der regler for om man må optræde med andres sange mod betaling? Da de vil starte med at synge kendte sange. De har mange ideer til hvad de gerne vil men jeg tænkte at vi skulle få fat på noget ordenligt udstyr som noget af det første og så kunne de øve sig på det indtil de var helt klar til at kom ud og optræde. Hvor meget udstyr skal man bruge? Mvh roxanne

Svar på dette indlæg
  • 24-04-2011
    kl. 03:03

Casper Knudsen

Jeg vil foreslå

Et lille HK Lucas system, som kan lægges i specielle tasker, der er monteret på en lille sækkevogn:

http://www.thomann.de/dk/hk_audio_lucas_smart_trolley_bundle.htm

et par Shure Beta 58 mikrofoner og en lille mixer med effekter i.

Det er jo vigtigt at systemet er let at transportere og at det samtidigt lyder godt. Der er indgange til CD afspiller m.m., som kan bruges når de skal synge til playback.
    Hvis I bor i nærheden af København er I velkomne til at kontakte mig, så kan I prøve at høre sådan et anlæg hos mig.

Svar på dette indlæg
  • 24-04-2011
    kl. 11:53

Ove Dalgaard

Shure Yamaha ?

Prøv dog et anlæg til næsten ingenting, lad pigerne synge, se/hør om det er noget, så køber vi anlæg til x-antal kr... Og som Rikki skriver: er det mor eller pigerne der vil synge...(der står mange anlæg hos skuffede forældre rundt om i det ganske land) Ps har et junior golfsæt til salg--- internetspil mm vandt....

Svar på dette indlæg
  • 24-04-2011
    kl. 20:17

Morten Lyse Pedersen

Hej Roxanne.

Ja, mange piger vil gerne synge, om andre end mor synes det er godt, må tiden vise.. Og ang. udstyr vil jeg hoppe med på et par Shure Beta 58 mics samt et Yamaha Stagepas.

Dét er jo i bund og grund ikke så afgørende, men der er mange indstillinger der lyder rigtig skidt, og få der lyder rigtig godt. Så DU eller én du får til at hjælpe skal, Skal, SKAL sætte dig ind i at betjene grejet, hvis du vil have noget godt ud af det og hjælpe dine piger på vej til både gode oplevelser, og evt. en karriere. Og der ikke nok at ekspedienten i forretningen har givet 10 min. forklaring, manualen siger sådan og sådan og "vi plejer bare at stille det sådan.." Du skal forstå hvordan og hvorfor man gainer microfoner rigtigt, evt EQ'er dem til at lyde bedst muligt, og grundlæggende forstår hvordan et PA system fungerer og hvorfor. Kun derved kan du lede dine tøser i retning af de gode oplevelser, der giver blod på tanden til at dygtiggøre sig. - Og som sagt, om andre synes det er godt, kan kun tiden vise.

Med venlig hilsen
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 24-04-2011
    kl. 20:18

Morten Lyse Pedersen

HK lukas

er også et udmærket bud. Navnet på anlægget betyder meget mindre end betjeningen..

Mvh
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 24-04-2011
    kl. 20:52

Søren Alwan

En...

idé om budgettets rammer kunne måske også være en fin ting. Det ville nok være meget smart at gøre op med sig selv, om der skal ledes efter noget til 3.000 eller til 30.000...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 24-04-2011
    kl. 21:05

Hosannah jønsson

hej igenHej

Jeg har mikrofoner og yamaha højtalere og mixer men er i tvivl om det er godt nok udstyr til hvis man vil ud og optræde. Men tror ihvertfald at vi skal have nogle bedre mikrofoner og de skal helst være trådløs. pigerne har sunget i nogle år nu de synger i gospel kor og og får undervisning og de elsker det. Vi har brugt computeren til at afspille musikken men er der noget andet som er bedre som man kan afspille musikken på istedet for computeren eller er det godt nok?

Svar på dette indlæg
  • 25-04-2011
    kl. 15:59

Casper Knudsen

Kan du løfte sløret for

hvilke mikrofoner, højttalere og mixer du har?

Yamahas Stagepas 300 og 500 er prisbillige systemer. De er nemme at transportere og så lyder de godt, når man ser bort fra den indbyggede effektenhed. Derudover følger der en lille mixer med.

HK Lucas består af en Subwoofer og 2 satellithøjttalere og er noget dyrere, men lyder også bedre efter min mening, og så skal der også anskaffes en mixer.

Man kan få mixere (f.eks. Peavey's FX-serie) hvor der kan tilsluttes en USB memory, hvorfra sangene kan afspilles.

Trådløse mikrofoner kan fås fra ca. 1.500,00 kroner pr. stk.

Svar på dette indlæg
  • 27-04-2011
    kl. 22:58

Rikki Stovell

Måske

skal I bare komme igang, og så hen af vejen finde ud af hvad I har brug for. Hvis din mixer er aktiv, så har du jo som sådan et anlæg der er brugbart. Og to gode sanger kan få mere ud af et dårligt anlæg, end to dårlige sanger kan få ud af et godt anlæg.
    P.S Om dit udstyr er godt nok, er stadig svært at svare på, med den beskrivelse du giver :-) ""Jeg har mikrofoner og yamaha højtalere og mixer ""

Svar på dette indlæg
  • 03-05-2011
    kl. 06:24

Stephan Kronbak

forslag

http://www.thomann.de/dk/soundcraft_efx_8.htm

http://www.thomann.de/dk/jbl_eon_4_system.htm

Det her lyder ganske godt og det en go pris,kan selvfølgelig vælge et billigere PA anlæg,men man får hva man betaler for og så eventuelt med nogle shure trådløse mics,en computer med midifiler man kan købe eller bare downloade på nettet,så man godt kørende...

Nogle vil måske være uenig,men det et system jeg selv ville vælge...

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk