Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Reperation af Revox A77 - Studie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 27-04-2011
    kl. 11:25

Jonathan Højgaard

Reperation af Revox A77

Hvem i Århus-området kan hjælpe mig med at fikse en Revox A77? Motorerne har det fint, men tror tonehovederne er døde - når man afspiller er det en sand bassovs og man kan ikke længere indspille på den.
    Vil bruge den til at bounce fra en Fostex A4 firespors som virker godt og stabilt, i øjeblikket bruger vi en computer til formålet, men vi vil gerne arbejde så analogt som muligt.

Håber nogen kan hjælpe.

Svar på dette indlæg
  • 27-04-2011
    kl. 20:49

Lars Reinau

Ikke i Århus, men

Denmark:
    Jens Otto Villadsen
    Oddenvej 123, Lumsås
    DK - 4500 Nykobing Sj.

Phone: (++45) 5932 1212
    Fax: (++45) 5932 1512

Vh
    Lars Reinau

Svar på dette indlæg
  • 28-04-2011
    kl. 12:54

Carsten Pedersen

Måske Fona ?

Prøv at forespørge hos Fona . De har skiftet tonehoveder i min Revox A77 . Det er godt nok en del år siden ; men måske er det et forsøg værd at spørge dem .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen

Svar på dette indlæg
  • 29-04-2011
    kl. 12:11

Freddy Sangild

enten

er det tonehovederne, som er slidte - eller også er de snavsede, så det batter. båndene kan også lide af SSS (sticky shed syndrome), men hvis de samme bånd kan afspilles problemfrit på andre båndmaskiner, så er der jo ikke det.
    Hvis tonehovederne har et spejl på mere end 4-5mm, så er de færdige og skal enten relappes eller udskiftes - dette kan man ikke gøre selv. (Villadsen - eller en rigtig dygtig amatørenthusiast med det rette måle - og signaludstyr. Nye hoveder er DYRE.
    Du kunne oprette dig på Vintagehifi.dk og rette en forespørgsel dér. Der er en del personer, som ved lidt.

Villadsen er selvfølgelig "the way to go", men det koster.

Vh
    Freddy

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk