Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Russiske NOS rør - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 28-04-2011
    kl. 11:30

Ruben Vendelbo

Russiske NOS rør

Jeg har købt nogle NOS 6N2P-EV. Svarer til 12AX7 / ECC83 men forbindelsen til gløderørene er lidt anderledes. Rørene er military-grade og skulle have en meget lang levetid på 5-10.000 timer. Det er rør i den billige ende - hvis man ser bort fra fragt og told. Jeg kunne tænke mig at prøve dem af i min Fender Junior Pro, men det er lidt besværligt, da rørsoklerne her p.t. er printmonteret. Jeg har en fremtidsplan om måske at bygge en turret board udgave. Men inden jeg kaster mig ud i det, kunne jeg da godt tænke mig, om nogen vil være lidt "prøveklud". Jeg sender kvit og frit et rør til de første 2 der oplyser navn og adresse - mod at I prøver røret af og giver mig en respons på lyden og gerne en måling. Røret kan selvfølgelig beholdes, det er jo ingen bondegård. Lyder det skidt kan det nok bruges til at drive en vibrator-kanal et sted :-)

Svar på dette indlæg
  • 01-05-2011
    kl. 11:44

Ove Dalgaard

Adapter?

Er på ingen måde nogen elektronikhaj, men kunne der ikke fremstilles en form for adaper af et gammel rør og en ny sokkel? Eller måske det findes i handlen eller en skuffe et eller andet sted. Bare et gæt....

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk