Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
firepod og "clips" - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 15-05-2011
    kl. 14:07

jan nissen

firepod og "clips"

Hej ,
    Jeg har installeret min Firepod p min nye computer der krer med Win. 7 - hentede opdateringen fra Presonus.
    Installerede Cubase Le men der kommer nogle "clips" i lyden nr jeg optager. Jeg har ndret p cpu indstillinger, latency og alt andet hvad jeg kan komme i tanke om. Nogen ider ?

Svar på dette indlæg
  • 22-05-2011
    kl. 15:19

Mads Lykke

Flere mulige svar...

Hej Jan Nissen

Det er svrt at give et entydigt svar, men jeg ser flgende muligheder:

- Mske overstyrer dit input? Har du trimmet niveauet (vha. gain)?

- Hvis du presser din computer for hrdt i forsget p at opn mindst mulig latency vil der opst "kliks" i lyden. Prv at gre din buffersize strre - selv om det ger latency en smule. Det vil altid vre et kompromis - og "kliks" er ikke nskvrdigt. S er det trods alt bedre med latency (bare der ikke er for meget).

Hvor lav latency du kan opn i dit setup afhnger af din computer og den mde hvorp du slutter lydkortet til computeren (USB-1/2/3, Firewire, PCIe etc.).

Desuden bliver din computer mere presset, jo strre projektet er. Hvis du har mange spor i gang (og masser af plugins/vst-instrumenter), vil din computer skulle arbejde hrdere for at holde latency nede - og p et tidspunkt rammer du "muren".

Derfor kan jeg anbefale, at du benytter lav buffersize ved indspilning (fx 64/128/256 samples) - og s ge buffersize, nr du mixer (fx. 1024 samples). Herved fr din computer mere "overskud" og kan presses lidt hrdere, inden lyden "klikker".

Jeg hber ovenstende lser dit problem?

Husk desuden at frigre s mange ressourcer i computer som muligt, ved at lukke alle programmer, som du ikke skal bruge, nr du arbejder med Cubase.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk