Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Mere output til min MRX - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 20-05-2011
    kl. 16:58

peter skjerning

Mere output til min MRX

Jeg har en gammel MXR Distortion+ der lyder helt fantastisk, isr med lav gain.

Men jeg kunne godt bruge at den havde lidt mere output at give af. (Uden brug af en ekstra boostpedal eller lign.)

Kan den modes for at ge volumen? Og hvor stort et indgreb taler vi om?

Svar på dette indlæg
  • 20-05-2011
    kl. 21:13

Steen Kristensen

Str med samme..

.. problem, s er lige s spndt p svar som du sikkert er!

Svar på dette indlæg
  • 21-05-2011
    kl. 20:51

Steen Kristensen

Hay Morten

Er det en gylden regel for alle pedaler, kun od/dis pedaler eller kun lige mht Distortion +?

Svar på dette indlæg
  • 20-05-2011
    kl. 23:38

Morten Lyse Pedersen

Ja mon ikke

hvis man satte 4 "clipping-dioder" i, i stedet for to; alts 2 x 2 dioder i serie, at man hver output'et til prcis det dobbelte..?

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 22-05-2011
    kl. 16:30

Sren Alwan

Men...

mon ikke det ogs pvirker dens mde at klippe p? I should think so...

Der er flere steder, man kan stte ind - ge vrdien p modkoblings-modstanden, ndre p vrdierne af volumepotmeteret og dennes seriemodstand. Men de vil alle "rode" med lyden. Om dt s er godt eller skidt, ved man sjldent, fr man har prvet. Og det afhnger ogs af rerne, der hrer!

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 23-05-2011
    kl. 20:04

Morten Lyse Pedersen

Jeg tror heller ikke

man kan ndre noget p dens output, uden at ndre noget af hvordan den lyder..

Men jeg skulle da mene, at uanset hvad man g i forbindelse med operationsforstrkerens modkobling og lign. er "loftet" i forhold til output da udgjort af klippe-diodernes bne-spnding; hvad den s end mtte vre for de dioder der er i brug.

Men jeg skal ikke kunne sige det; jeg har ikke lige makket ret meget med Dist+

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 23-05-2011
    kl. 22:20

Sren Alwan

Joh...

det kan ogs sagtens tnkes, at der skal rodes med bde "gyngerne" og "karrusellen", fr det giver noget. Mske en modstand mellem dioder og signal? Jeg har heller ikke rodet det helt vilde med sdan n... :-)

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk