Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 29-06-2011
    kl. 15:12

Benny Fries Borgå

Focusrite Saffire Interface til PC?

Hej alle nørder!!
    Jeg er ny som bruger herinde, men jeg har fulgt lidt med fra sidelinjen når jeg har været på skideren med teknikken:-)
    Jeg er igang med at bygge et lille studie op derhjemme. Jeg har ALT gear, masser af tjekkede mics, etc etc.
    Det eneste jeg indtil videre har manglet, har været en computer/båndmaskine/harddiskrecorder/whatever, til at lagre musikken på.
    Nu har jeg så fået mig en temmelig hidsig PC, men er blevet i tvivl om hvorvidt mit Focusrite Saffire lydinterface er PC-kompatibel? Jeg har altid brugt en MacBookpro til dette udstyr. Med stor succes rent lyd-wise.
    Det ville være kamp-ærgerligt at skulle ud og investere i mere gear nu!
    Jeg har prøvet at finde info på nettet, men jeg er så uteknisk og fandt ikke rigtig noget.
    Min ven som er lydmand nævnte engang at det kunne være et problem for mit lyd-interface at lege med PC, så nu spørger jeg altså herinde:-)

De allerbedste, semi-forvirrede hilsner,
    Benny

Svar på dette indlæg
  • 29-06-2011
    kl. 18:26

Benny Fries Borgå

Det jeg egentlig søger et svar på, er om Focusrides interface er lavet sådan at det kun fungerer i et ProTools-system? Og derfor ikke kører med Windows og eks. Cubase.

Jeg har flere steder hørt lidt i krogene om at Windows ikke arbejder ret godt sammen med det Saffire-system jeg har mulighed for at sætte op, men jeg kan sgu ikke rigtig finde noget konkret information om det noget sted.
    Jeg læste et sted at det kunne være en fordel at installere Linux og kassere Windows, men jeg er virkelig en PC-noob, så derfor må jeg belemre jer med mine amatør-spørgsmål:-) Selvom de fleste af jer sikkert er på Roskilde pt.

Hvis det passer at mine dele ikke arbejder sammen, ville det så være en idé at skaffe en gammel version af ProTools, fra dengang de stadig lavede programmet til PC?

Good Times
    B

Svar på dette indlæg
  • 30-06-2011
    kl. 10:19

lasse gols

Pro Tools 9 + saffire

Hej Benny.
    Jeg skal ikke kunne sige, om dit Saffire kører med Windows osv, men når jeg læser http://www.focusrite.com/news/pro_tools_9______now_focusrite_ready_/ tænker jeg, er der er gode muligheder for at køre PT9.0.3, som, langt om længe, blev kompatibel med alverdens lydkort.
    I årenes løb har jeg selv benyttet Cubase. Logic og PT, men uanset, så har jeg de bedste erfaringer med at køre på Macintosh. Og jeg er hverken hellig eller vil slå et slag for Mac, faktisk synes jeg at alle de æbler rundt omkring er mere bøssede end Jim Lyngvild himself. Det er ufatteligt, hvad penge folk vil betale for at se ud som om de er oppe på beatet. Men herhjemme på skrivebordet har jeg måtte overgive mig og finde en gammel MacPro 1.1 til Pro Tools 9, for det kører bedst og giver rimelige RTAS ressourcer. Brugte MacPro 1.1 koster i omegnen af 5kilo.
    Desuden er Macs indbyggede 24/96 lydkort udemærket til mine små hjemmearbejdsopgaver, omend jeg er nødt til at have en MicPre til phantom.
    Jeg bruger selv Linux SW til andre opgaver, men jeg har hidtil ikke fundet noget anstændigt Linuxcrap til hjemmestudie. Du kan også fint køre PT9 på windows, den er bare ikke cracket endnu, og så må du til lommerne og finde mere, end en gammel MacPro koster...

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk