Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Focusrite Saffire Interface til PC? - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 29-06-2011
    kl. 15:12

Benny Fries Borg

Focusrite Saffire Interface til PC?

Hej alle nrder!!
    Jeg er ny som bruger herinde, men jeg har fulgt lidt med fra sidelinjen nr jeg har vret p skideren med teknikken:-)
    Jeg er igang med at bygge et lille studie op derhjemme. Jeg har ALT gear, masser af tjekkede mics, etc etc.
    Det eneste jeg indtil videre har manglet, har vret en computer/bndmaskine/harddiskrecorder/whatever, til at lagre musikken p.
    Nu har jeg s fet mig en temmelig hidsig PC, men er blevet i tvivl om hvorvidt mit Focusrite Saffire lydinterface er PC-kompatibel? Jeg har altid brugt en MacBookpro til dette udstyr. Med stor succes rent lyd-wise.
    Det ville vre kamp-rgerligt at skulle ud og investere i mere gear nu!
    Jeg har prvet at finde info p nettet, men jeg er s uteknisk og fandt ikke rigtig noget.
    Min ven som er lydmand nvnte engang at det kunne vre et problem for mit lyd-interface at lege med PC, s nu sprger jeg alts herinde:-)

De allerbedste, semi-forvirrede hilsner,
    Benny

Svar på dette indlæg
  • 29-06-2011
    kl. 18:26

Benny Fries Borg

Det jeg egentlig sger et svar p, er om Focusrides interface er lavet sdan at det kun fungerer i et ProTools-system? Og derfor ikke krer med Windows og eks. Cubase.

Jeg har flere steder hrt lidt i krogene om at Windows ikke arbejder ret godt sammen med det Saffire-system jeg har mulighed for at stte op, men jeg kan sgu ikke rigtig finde noget konkret information om det noget sted.
    Jeg lste et sted at det kunne vre en fordel at installere Linux og kassere Windows, men jeg er virkelig en PC-noob, s derfor m jeg belemre jer med mine amatr-sprgsml:-) Selvom de fleste af jer sikkert er p Roskilde pt.

Hvis det passer at mine dele ikke arbejder sammen, ville det s vre en id at skaffe en gammel version af ProTools, fra dengang de stadig lavede programmet til PC?

Good Times
    B

Svar på dette indlæg
  • 30-06-2011
    kl. 10:19

lasse gols

Pro Tools 9 + saffire

Hej Benny.
    Jeg skal ikke kunne sige, om dit Saffire krer med Windows osv, men nr jeg lser http://www.focusrite.com/news/pro_tools_9______now_focusrite_ready_/ tnker jeg, er der er gode muligheder for at kre PT9.0.3, som, langt om lnge, blev kompatibel med alverdens lydkort.
    I renes lb har jeg selv benyttet Cubase. Logic og PT, men uanset, s har jeg de bedste erfaringer med at kre p Macintosh. Og jeg er hverken hellig eller vil sl et slag for Mac, faktisk synes jeg at alle de bler rundt omkring er mere bssede end Jim Lyngvild himself. Det er ufatteligt, hvad penge folk vil betale for at se ud som om de er oppe p beatet. Men herhjemme p skrivebordet har jeg mtte overgive mig og finde en gammel MacPro 1.1 til Pro Tools 9, for det krer bedst og giver rimelige RTAS ressourcer. Brugte MacPro 1.1 koster i omegnen af 5kilo.
    Desuden er Macs indbyggede 24/96 lydkort udemrket til mine sm hjemmearbejdsopgaver, omend jeg er ndt til at have en MicPre til phantom.
    Jeg bruger selv Linux SW til andre opgaver, men jeg har hidtil ikke fundet noget anstndigt Linuxcrap til hjemmestudie. Du kan ogs fint kre PT9 p windows, den er bare ikke cracket endnu, og s m du til lommerne og finde mere, end en gammel MacPro koster...

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk