Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
rock anlæg - Bas - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 12-07-2011
    kl. 16:03

jens bjørn

rock anlæg

Hej.
    Hvad kan de kloge anbefale af gear til tung rockbas.
    Min acoustic forstærker er ikke så velvalgt ,synes jeg .

Det er mere til småband/hjemmehygge end stadion koncerter så ikke noget til en million-milliard.

Svar på dette indlæg
  • 13-07-2011
    kl. 22:49

jan juel

uden at gøre mig til en af de kloge...

vil min første tanke gå på Ampeg. Det er dog ofte lidt pebret i pris.
    Men jeg kan varmt anbefale et Hartke anlæg. Det er billigt, og yderst pålideligt.
    Jeg har selv en hel del Hartke, og bor du i Nordjylland, skal du være velkommen til at kigge forbi og høre det.

Svar på dette indlæg
  • 14-07-2011
    kl. 09:19

Steen Hedelund Andersen

GK Rocks

Hey

Prøv evt. at kigge efter noget Gallien Krueger - der er ihvertfald smæk for skillingerne. Kan ofte købes brugt til meget fornuftige priser...

Rock On!

Svar på dette indlæg
  • 15-07-2011
    kl. 09:36

Carsten Pedersen

Ampeg .

Uden at være SUPER-ekspert , vil jeg umiddelbart anbefale Ampeg . Stig fra D.A.D. spiller på Ampeg . ( Eller gjorde det i hvert fald i 2005 )
    Gallien & Krueger har også en fin bund ; men Ampeg har , i mine ører , en mere "Rå Rocklyd" .
    Jeg vil anbefale at du finder noget brugt Ampeg . Der er som regel en del i DBA .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen

Svar på dette indlæg
  • 19-07-2011
    kl. 11:49

jens bjørn

Ampeg

Umiddelbart også det jeg selv tænkte.
    Øv , havde håbet der blev afsløret et "hemmeligt" trick.

Skal det være rør modelerne eller virker solid state også.
    De er noget billigere !

Har en Hartke combo . Lidt for metallisk .
    Hvad med T.C . Electronics som er på tilbud og "hjemmelavede" , eller er de bedre til funk end dunk.

Svar på dette indlæg
  • 19-07-2011
    kl. 13:56

Carsten Pedersen

Ampeg .

Efter min mening er Ampegs solid state modeller ganske gode . Jeg har selv en . Solid state modellerne har en lidt mere klar og "Tør" bund .( Efter MIN mening ) . Så dem skal du IKKE være bange for . Men smag og behag er jo som bekendt forskellig . Ampeg laver 3 typer : 1. "Ren" rør : 2. Rør i preamp . 3. Ren solid state . Jeg mener at alle 3 typer har den velkendte Ampeg lyd . Der er IKKE så stor forskel som man skulle tro . Prøv Alle 3 typer . Gerne med din egen bas .
    T.C.'s forstærkere har jeg ikke prøvet , så det kan jeg ikke udtale mig om .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen .

Svar på dette indlæg
  • 02-08-2011
    kl. 23:16

jens bjørn

Det blev en Ampeg B2R .
    Prøvede tc 750 . Meget god lyd . Og 3 gange så dyr .
    Var IKKE overvældende imponeret af en Ampeg til 13000 kilo .
    Så hellere en Fafner (flere tweeks) .

Kabinet ? Ebs 300 ?

Svar på dette indlæg
  • 04-08-2011
    kl. 15:54

Carsten Pedersen

Tillykke

Tillykke med din Ampeg B2R . Jeg kan forstå af dit sidste indlæg , at vores smag er nogellunde den samme .
    Vedr. kabinet har jeg selv 2 stk. G&K RBX med 2 stk. 10" i hver . Det er en "Transportvenlig" løsning . Hvert kabinet kan belastes med 400 W . G&K RBX fås også med 4 stk 10" i hvert kabinet ( Fås også med 8 stk. 10" , hvis man går helt amok ). G&K RBX leverer en dyb og tør baslyd , og er ikke rasende dyr . Prøv dem !
    G&K laver også en "letvægts" serie . Den ved jeg IKKE hvad hedder .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen

Svar på dette indlæg
  • 20-01-2012
    kl. 13:07

Frederik Pedersen

Frederik Pedersen

www.youtube.com/watch?v=DTucm-UtZ_Y se den her jeg har lave den om det er af Medina

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk