Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Kabinet med 2 x 12" til akkustisk guitar /keyboar - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 20-07-2011
    kl. 19:41

Ove Dalgaard

Kabinet med 2 x 12" til akkustisk guitar /keyboar

Er i besiddelse af en ældre (gammel) Peavey Standard transistorforstærker, ca 100 watt. Til dette monstrum vil jeg bygge et kabinet med 2 stk Celestion G12H højttalere, som jeg fandt inderst i et skab. Hele molevitten er tiltænkt som Forstærker til akkustiskguitar / keyboard. Ville det være en ide at montere den ene enhed i et lukket kabinet, evt med noget port-noget og den anden i fri dressur. Er klar over det nok ikke bliver "State of the Art" med de forhånden værende materialer. Hvad med et Pietzo horn i samme sammenhæng, Overkill, diskantmæssigt?

Svar på dette indlæg
  • 21-07-2011
    kl. 17:24

Morten Lyse Pedersen

Jeg tror altså

det bliver mere held end forstand, hvis det kommer til at lyde særlig fedt.

Ud over det, er G12H30 jo en 30w højttaler, hvorfor en 100W Peavey lyder som en skidt idé.

Til guitar kan jeg rigtig godt lide G12H30, men til dét du skriver ville jeg nok gå efter selv den billigste PA-højttaler / monitor, som jeg tror ville gengive både keyboard og akustisk guitar bedre.

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk