Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Videolydklip til youtube i god kvalitet? - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 10-08-2011
    kl. 22:44

Kim Skov-Andersen

Videolydklip til youtube i god kvalitet?

Hej derude. Jeg skal anmelde en guitarforstærker, lave nogle lydklip og lægge det ud på youtube. Hvordan gør jeg det?
    Jeg forestiller mig, at jeg mic´er forstærkeren op - sender signalet til en mixer - sender signalet videre fra mixeren til et videokamera (kan man det?) - og bingo! Hvis jeg skal spille til et backingtrack er det vel bare at tilslutte f.eks. en CD-afspiller med tracket på til selvsamme mixer og 1-2-3 og så starte! Eller hva`?
    Mvh Kim

Svar på dette indlæg
  • 12-08-2011
    kl. 15:41

Slettet Bruger

Foreslag

Der er mange måder at gøre det på. Jeg bruger normalt en macbook pro computer og 2 programmer. Optagerprogram Logic og videoprogram Imovie.

Så mic'er jeg forstærkeren op. Som regel bruger jeg bare et line out hvis den har det indbygget. Sender det videre til et lydkort (m-audio) og sender det videre ind i computeren. Derved har jeg lyden.
    Til billed bruger jeg computerens webcam. Men du kan også bruge et videokamera og overfører videoen til computeren og derefter ind i imovie.
    Så tænder jeg begge dele samtidig. og optager lyd og billed samtidig.
    Hvis jeg vil spille efter et backingtrack loader jeg det bare ind i logic først så det bliver afspillet samtidig.
    Bagefter retter/mixer jeg lyden til i logic og klipper videoen til i imovie.
    Loader lydsporet ind i imovie og sørger for at lyd og billed er synkron.
    Derefter kan man faktisk få Imovie til at uploade videoen direkte til youtube.

Man kan selvfølgelig også bare optage lyd og billed med det samme kamera på en gang. Men det bliver bare noget møg i sidste ende. Det lyder ikke godt og du kan ikke mixe det.

Det er bare 1 måde. Det findes sikkert bedre måder men håber det hjalp.

Svar på dette indlæg
  • 12-08-2011
    kl. 19:25

Kim Skov-Andersen

Hej Henrik
    Tak for dit hurtige svar. Lydkort (m-audio) hvad er det? Jeg tror, jeg forstår det meste, af det du skriver, men der er lige dét med lydkortet!? Er det en box eller måske en mixer?
    Mvh Kim

Svar på dette indlæg
  • 13-08-2011
    kl. 12:15

Slettet Bruger

M-audio

Det kunne være sådan en: http://m-audio.com/products/en_us/FastTrackPro.html

http://www.4sound.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=USB-lydkort&brand=M-Audio

Nogle computere har indbygget lydkort som er brugbart. Andre tilfælde skal man have overstående eller lignende mellem lydkilden og computeren.

Mvh Henrik

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk