Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 16-08-2011
    kl. 01:45

Ole Bundgaard

Jeg ville tage et kig på

Fulltones nye drivepedal "Plimsoul" skulle være en alsidig og naturligt lydende pedal med masser af gain :) ellers er Fulltone GT-500 heller ikke at rynke på næsen ad - igen med tonsvis af gain. Begge kan findes på dba til gode priser.

Ellers giver jeg også thumbs up til Mudhoney og Mudhoney II

Svar på dette indlæg
  • 15-07-2011
    kl. 12:16

Søren Alwan

Mest gain...

finder man uden tvivl i de nyeste versioner (Rat 2, Turbo Rat). De fleste er dog så også enige om, at disse lyder dårligst - ikke så meget af "forstærker", men mere af "Transistor-Säge"...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 15-07-2011
    kl. 13:33

Allan Hansen

Hvad så med denne her?:

http://www.procosound.com/effects-devices/solo

Svar på dette indlæg
  • 15-07-2011
    kl. 14:31

Søren Alwan

Don´t know...

har ikke prøvet den.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 15-07-2011
    kl. 18:35

Søren Cederholm

Hvad kontra: Carl Martin ?...

Tak for svarene...
    Er der nogle af Carl Martins pedaler, der kommer op på siden af før omtalte ProCo RAT pedaleren ? Her tænker jeg igen på mest "gain"
    Ellers ender det jo nok med en god Boss MT-2 "Taiwaner" igen.
    Det er bare for at prøve noget nyt.
    Og ja, god lyd er..........ikk.
    Mvh Søren.

Svar på dette indlæg
  • 15-07-2011
    kl. 20:00

Søren Alwan

Altså...

skal det forstås sådan, at en pedals kvalitet ifølge dig udelukkende bedømmes på, hvor meget den kan forvrænge?

Personligt har jeg kun prøvet Carl Martin´s Hot Drive´n Boost samt deres Plexitone. Og det var sgu´tte lige dét, der gjorde det for mig. Jeg synes, at Carl Martin´s forvrængerpedaler typisk har en træls betoning af den øvre mellemtone - lige dér, hvor det meget hurtigt bliver "hårdt og grimt". Men OK - hvis det kun drejer sig om, hvor meget skidtet kan forvrænge, og Boss´ MT-2 i øvrigt gælder som reference, er mine indvendiger måske irrelevante ankepunkter? I don´t know...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 15-07-2011
    kl. 21:40

Morten Lyse Pedersen

Mudhoney

Hej.

Ellers er T-rex mudhoney jo også en pedal af "gnaver-familien." - Og den er der om ikke andet mange, mig selv inklusive, der er glad for.

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 16-07-2011
    kl. 08:54

Søren Cederholm

Svar til Alwan.

Hej.
    Nej, det er langt fra at meget gain/overdrive afgører om det er en god pedal.
    I den mørke sorte verden i METAL grenens univers, er der både gode og dårlige overdrivs.
    Som sagt er det ørene der lytter til hvad der er godt.
    Fek.s BOSS nye pedal "METAL CORE" som jeg mener at den heder, har jeg prøvet i en måned. Den lyd den, kunne frembringe var som sagt i min verden for kold, metalisk, som en hvepserede i en blik spand.
    Selv om ikke alle bryder sig om metal musik, så kan en overdrive godt have fuld gain på og statig være varm i lyden.
    Som sagt smag og behag.
    Jeg vil prøve at kikke lidt på T-REX mudhoney også.
    P.S Min Carvin er bare i toppen efter du fik set på den Moten. Så tak for det gode job du fik lavet.
    Igen God Sommer.
    Mvh Søren.

Svar på dette indlæg
  • 17-07-2011
    kl. 14:26

Morten Lyse Pedersen

Hej Søren..

Tak for feedback'en, - jeg kan godt lige lige at høre hvad folk mener.

Jeg har et ellers meget køligt forhold til Carvin som helhed, men jeg må sige at X100b er en ganske udmærket forstærker. God clean kanal med fjederrumklang og en af de, om ikke DEN, bedste drive-kanaler jeg til dato har hørt. Så der er ingen grund til ikke at være glad for den, hvis du spiller rock. - Hvad jeg forstår du gør. Godt og vel :-)

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 18-07-2011
    kl. 15:20

Jens F

Måske lidt off-topic

Hvad drejer dit "kølige forhold" til Carvin sig om?

Svar på dette indlæg
  • 16-07-2011
    kl. 13:20

Søren Alwan

Rolig nu!

Jeg prøver sådan set bare at forstå, hvad du mener - uanfægtet af stilmæssige præferencer.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 17-07-2011
    kl. 21:35

Mads Schaarup

Crush Zone

Jeg har selv lige anskaffet mig en Carl Martin Crush Zone, som jeg er vældig begejstret for. Jeg spiller også noget metalagtigt noget, og der passer den aldeles glimrende... Igen er det jo noget med smag og behag. Den har tonsvis af gain og lyder meget naturligt.

Mvh Mads

Svar på dette indlæg
  • 18-07-2011
    kl. 16:09

Søren Cederholm

Tak for svar.

Jeg tjekker også lige Crush Zone ud. Tak Mads.
    Mvh Søren

Svar på dette indlæg
  • 19-07-2011
    kl. 16:52

Morten Lyse Pedersen

Hej Jens F.

Jamen det tror jeg da fremgår ret klart, ikke..?

Med X100b som, indtil videre, eneste undtagelse, har jeg ikke oplevet Carvin-grej jeg synes lyder særlig godt.

Det samme kan jeg sige om Peavey - bare, indtil videre, uden undtagelser.

Det er jo egentlig ikke så interessant, men jeg vil derimod gerne høre, hvad af Carvins ting, du synes lyder godt?

Mvh;
    Morten Lyse.

Svar på dette indlæg
  • 18-08-2011
    kl. 15:04

Poul-Erik Dose

Carvin Nomad

Hej Morten

Jeg har en Carvin Nomad, som egentlig ikke lød skide fedt, men jeg har fået den modet, ifølge denne vejledning http://hasserl.com/vt50_mods samt sat nogle andre rør i (NOS). I dag lyder den fedt og jeg bruger den nu i sammenspil med min Bluesbreaker som Lars Rainau og Lars Vad begge har haft fingrene i ;-)

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2011
    kl. 20:30

Ivan Lopez Garrido

Metal?

http://www.jimdunlop.com/product/dd11-dime-distortion
    http://www.jimdunlop.com/product/m116-fullbore-metal
    http://www.ehx.com/products/metal-muff

bare et par forslag, men der er meget mere derude..

Svar på dette indlæg
  • 15-08-2011
    kl. 08:44

Rasmus Skov Rasmussen

RAT VS. MUDHONEY

Hej Morten.

Nu siger du godt nok Mudhoney'en er ud af rat familien, men jeg synes bare ikke rigtig de kan sammenlignes, eller det kan man godt, jeg synes bare de er forskellige.

Mudhoney'en virker meget mere grovkornet, IMHO.

Jeg tror hvis Boss MÆDL har været idealet, så tror jeg at han ville blive glad for en RAT 2 af de gamle med selvlysende skrift og de knapper med flad top. ;)

Svar på dette indlæg
  • 16-08-2011
    kl. 01:45

Ole Bundgaard

Jeg ville tage et kig på

Fulltones nye drivepedal "Plimsoul" skulle være en alsidig og naturligt lydende pedal med masser af gain :) ellers er Fulltone GT-500 heller ikke at rynke på næsen ad - igen med tonsvis af gain. Begge kan findes på dba til gode priser.

Ellers giver jeg også thumbs up til Mudhoney og Mudhoney II

Svar på dette indlæg
  • 27-08-2011
    kl. 12:13

Henrik Mortensen

Det fedeste metal setup

Er klart at bruge en forstærker med FED lyd i og dernæst krydre den med en mild overdrive pedal. Dvs en pedal som ikke "tager for meget ved" din lyd. Den skal bare sovse og give lidt mere knald på. Mit setup er p.t: Carvin MTS 3200 stack med en bbe 362 maximizer i loopet. Mit direkte signal kører jeg igennem en Boss super overdrive. En super overdrive er, efter min mening, den fedeste pedal til jobbet. Den er ret transparent i lyden og tager ikke for hårdt fat i lyden.
    Min erfaring siger mig at distortion fra en pedal udelukkende, i metal musik, IKKE lyder fedt. Det lyder kunstigt og som om der altid er et stykke madpapir foran enhederne.

Svar på dette indlæg
  • 16-10-2011
    kl. 21:01

Henrik Mortensen

Prøv den ;)

Og du vil ikke fortryde dit valg. Det er et klassisk setup som mange bruger og har brugt igennem tiden. Har i øvrigt anskaffet mig en gammel boss turbo overdrive som jeg har skifter min super overdrive ud med. Den er lidt mere "midrange" og har knap så hård diskant. Det er iøvrigt selv samme pedal som Tim brugte i Dizzy. Den udgik i '94.

Svar på dette indlæg
  • 23-09-2011
    kl. 15:23

Søren Cederholm

Og vinderen blev......

Tak for alle svar.
    Jeg har prøvet lidt af hver.
    Jeg faldt over Emma's PisdiYAUwot. the "Metal" pedal.
    I starten hmm.......efter en uges tid med meget skrugen på div. knapper, ja så var den sgu ikke så ringe, blandet med forstærkerns gain i en passende mængde samt pedalens så......
    Til Henrik Mortensen.
    Jeg mangler bla. at afprøve din opskrift.
    Ja, ren rør lyd, er super. (Full Gain)
    God Weekend til alle.
    Mvh Søren.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk