Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
bundkasser og forstærker. - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 14-09-2011
    kl. 20:33

kristian møller

bundkasser og forstærker.

hej er der en som kan hjælpe mig med mit setup. jeg har en EURORACK UB802 MIXER. ALTO MAC 2,2 og en
    BST JMA 600N forstærker som jeg bruger til et par BST RANGE 3883 front højtaler. hvilken skal jeg bruge til front højtaler og hvordan skal jeg tilslutte et par pasive bund sub. skal de brokobles og hvordan eller skal jeg trække bundkasserne.

Svar på dette indlæg
  • 15-09-2011
    kl. 22:20

Morten Lyse Pedersen

Øøøh, hvad er det

du skal have mikset på dine 3-4 kanaler, der kræver bundkasser..?

Men ellers kommer du nok ikke uden om et aktivt delefilter mellem forstærkerne til at dele tingene op, så du får de relevante dele af lyden i de passende kasser.

Men jeg ville, med det gear du nævner, gerne høre hvad du laver siden du mener et så "omfattende" setup er nødvendigt..?

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 16-09-2011
    kl. 13:09

kristian møller

Hej aller først vil jeg sige tak for at du henvente dig. det med aktivt delefilter lyder som en god ide da jeg ikke får nok bas igemmen når jeg tilslutter dem til front højtalerne med et kabel. "omfattende" jeg skal bare overdøve naboen ;-) ;-)

Svar på dette indlæg
  • 16-09-2011
    kl. 18:16

kristian møller

og hvordan tilslutter jeg sådan en aktiv delefilter.

Svar på dette indlæg
  • 16-09-2011
    kl. 22:45

Morten Lyse Pedersen

Jamen.

Det aktive delfilter er sådan en 1 units rack-enhed, hvor du kører stereo-out fra mikseren i indgangene og så får du to stereo-udgange (typisk.) Til fra det ene sæt stereo udgange tilslutter du din top-forstærker og -højttalere. Og fra det andet sæt tilslutter du din bund-forstærker og -højttalere.

På fronten af delefilteret har du så nogen knapper hvor du kan justere noget om, hvor i lydbilledet delingen sker samt hvor meget "signal" du smider til hhv top og bund.

Et bud kunne være:
    http://www.thomann.de/dk/behringer_cx2310_super-x_pro.htm

Som noget billigt, der "passer" til dit setup.

Et andet kunne være:
    http://www.thomann.de/dk/dbx_driverack_4800.htm

Som nok er noget af det mest avancerede og dyre der fåes og som i denne sammenhæng nok ville være at skyde over målet.. :-)

Og selv tak da..!

Mvh,
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 17-09-2011
    kl. 19:19

kristian møller

jeg har fået købt en 2310

men hvordan tilslutter jeg så sådan en. er der muligvis en der kan samle det for mig.

Svar på dette indlæg
  • 19-09-2011
    kl. 22:43

Morten Lyse Pedersen

jamen det kan

manualen næsten kaste bedre lys over, end jeg kan forklare her.

Men den skal sidde som mellemled mellem mixer og forstærkere, kort fortalt.

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 21-09-2011
    kl. 14:17

kristian møller

har ikke manualen

da den er købt brugt. har også fundet noget på nættet men ikke lige hvordan jeg sætter det sammen. men fra mixer h og v kanal til delefilter h og v indput. er det rigtigt. og hvad så fra delefilter til forstærkere 1 eller 2 ledninger. og hvor fra.

Svar på dette indlæg
  • 24-09-2011
    kl. 11:03

kristian møller

er klaret det virker.

Tak for hjælpen. det var super.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk