Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Nyt gear i hjemmestudiet - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 22-09-2011
    kl. 18:36

Malte Damgaard Hansen

Nyt gear i hjemmestudiet

Hej Musikinteresserde!

Jeg står overfor indkøb af en ny type gear til mig eget lille hjemmestudie.

Mit setup ser lige nu ud som følgende: G&L ASAT (elguitar), Alhambra Maestro 100 (aku. guitar), TC Electronic konnekt 6 (lydkort), Vox ad60vt (guitarforstærker) samt ADK Hamburg edition (kondensator mikrofon) og Macbook Pro 13"

Mine musikalske inspirationer er blandt andre; Antenne, EKKO og Mount Kimbie.
    - Altså en blanding både af akustiske og elektroniske elementer.

Jeg har været rundt og kigget på flere forskellige produkter, som vil være en stærk tilføjelse til mit setup. Ideelt søger jeg en maskine, som kan bruges som controller og til at lægge keys samt trommer på mine indspilninger.

Ville være en simpelt midi controller/keyboard være den bedste og billigste løsning? Eller er en alsidig synth eller trommemaskine et bedre valg?

(Har en billig MPC 2000 i baghånden, men vil dens relativt forældede teknologi sænke mit kreative workflow?)

Mit spørgsmål går altså på, hvad I vil råde mig til at købe.

Har næsten udelukkende handlet brugt, og det er jeg fortsat meget åben overfor.

Budget: Afhængig af udbytte, men smerte grænsen går ved 2000-3000.

Med Venlig Hilsen
    Malte

Svar på dette indlæg
  • 23-09-2011
    kl. 11:20

Mads UB

Sequencer

Hej Malte,
    Hvad bruger du af software sequencer ? - hvis du f.eks. bruger Cubase kan du investere i Addictive Drums til trommer + en midikeyboard + softsynths. Ved softsynth kan du evt. kigge på native instruments - der er endda gratis lyde til at starte med i Kontakt Player. Af Midikeyboard ville jeg nok personlig vælge Roland/Edirols produkter (hedder vistnok Cakewalk idag). Men alt kommer an på dit workflow - hvis du bedst kan lide hardware, skal du selv gå den vej - men det er nok en dyrere løsning....

Svar på dette indlæg
  • 24-09-2011
    kl. 15:22

Malte Damgaard Hansen

Hej Mads!

I øjeblikket benytter jeg Logic Express. Har kig på AKAI's MPD32 og nu du nævner native instruments er Maschine og deres nye model "Mikro", vel også et godt alternativ.

Bliver mere og mere overbevist om, at et billigt midikeyboard nok er et meget godt sted at starte :-)

- Tak for svar iøvrigt.
    Mvh Malte

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk