Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Øve-setup på Mac med amp... Hvordan? - Computer - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 27-09-2011
    kl. 08:06

Klaus Lauritsen

Øve-setup på Mac med amp... Hvordan?

Er totalt SC jomfru, så be gentle with me :-)

Har en masse numre liggende i iTunes (mp3 / Apple Lossless etc.) som jeg vil have øvet igennem på min bas. Forestiller mig at der findes et jack-til-USB-lydkort + software der tillader mig at balancere originalmusikken med min bas, med output via headphones etc.
    1) Har set noget i stil med http://musicthing.blogspot.com/2006/04/lighsnake-usb-guitar-cable.html... Virker det OK?
    2) Hvad findes der af simpel SW der kan tage bas/guitar-signalet og mixe med musik der ligger på min harddisk?
    På forhånd tak for idéer og feedback
    Klaus

Svar på dette indlæg
  • 27-09-2011
    kl. 19:59

Peder Lyng

Den modsatte vej

Jeg afspiller fra Mac/iTunes (eller Quicktime, hvis jeg har brug for at ændre pitch eller tempo) ind i CD-indgangen på et billigt pedalboard, hvor guitaren (ikke bas, ganske vist) samtidigt er sat til. Så er det ikke nødvendigt at starte separat SW for at tage signalet mv. og heller ikke nødvendigt med andre kabler end et mini-jack fra Mac til board.
    Det kunne måske også være en mulighed for dig?
    mvh
    Peder

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk