Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Første optagelser - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 03-11-2011
    kl. 16:46

René Christensen

Første optagelser

Hejsa.
    Er helt ny her, so be gentle! ;o)
    Skal til at indspille for første gang nogen sinde i vores hjemmestudie med en Yamaha AW16 G, men jeg søger lidt hjælp til hvordan man kan organisere sådanne optagelser.
    Findes der papir (til download) man kan bruge til hjælp eller må man selv tage noter undervejs?
    Hvordan får man startet en optagelse (guitar, trommer, bass, sang, samlet eller hver for sig osv.)?

Svar på dette indlæg
  • 04-11-2011
    kl. 10:37

lasse gols

Ting tar´ tid...

Hej René.
    Der er lavet en del bøger om harddisk-recording, så du må på bogjagt!!!

Beklageligvis har jeg ikke noget godt svar til dig. Men jeg skriver også til mange andre, som går og leger med tanken om hjemmestudie:
    Det ser ud til at være ligeså nemt, som det ser ud, når Gary Moore spiller "Still got the Blues". Men man bliver altså ikke lige god til det på en måneds tid. I sidste ende er det et omfattende kompetencefelt, og man kan sjældent nøjes med bare at kende en lille del af det. Da jeg selv begyndte at interessere mig for indspilning, der fik jeg væsentligt mindre tid tilbage til at lave musik...
    Vælger man software DAW, da er der til næsten alle programmer en masse tutorial films osv.
    Held og lykke til 8)

Svar på dette indlæg
  • 04-11-2011
    kl. 22:50

René Christensen

..og tiden løber...!

Hej Lasse, tak for dit svar.
    Vi er gamle gutter i starten af 50'erne og har ikke spillet sammen i over 30 år, men fandt sammen igen, da vores guitarist fyldte 50 og vi skulle spille til hans fødselsdag. Det gik ok og derfor talte vi om at forsøge at indspille vores gamle numre. Ved godt at der er en tommelfinger regel der siges at 1 times optagelser giver 1 minuts musik. Og jeg forventer heller ikke at vi får 12 numre i kassen på en dag.
    Men det jeg søger er noget der kan hjælpe med at skabe et overblik over hvem spiller i hvilken kanal, indstillinger i lydniveau osv., men går ud fra at vi må ty til papir og blyant og evt. små mærker på pulten.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk