Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 16-11-2011
    kl. 16:37

Sven Jakobsen

Mærkelig oplevelse herinde, nogen som har prøvet?

Hejsa :)..
    Jeg har i min tid her inde endnu ikke set nogle udlændinge udenfra skandinavien som ikke kunne skrive dansk/nordisk.
    - Jeg har så oprettet en købs annonce mht, en Adrenalinn pedal og modtager pludselig en mail fra en, fra Spanien. Som på engelsk skriver at han har set min annonce vdr. dette.. Jeg har før prøvet at få tilbudt en bil fra netop spanien, som viste sig at være fup og fidus..
    Nogen der har prøvet det samme her på siden og i såfald tror i ikke det er fup, med en/nogle som bare vil ha' nogle penge?
    Mvh..

Svar på dette indlæg
  • 17-11-2011
    kl. 08:28

Mads Schaarup

Jo helt klart! Jeg fik engang en mail på en guitar, jeg havde til salg på dba fra USA eller England, husker det ikke. hun skrev endda flere gange og kom med "betalingsfolslag". Jeg skrev at hvis vi skulle handle, kunne hun møde op på ardressen med kontanter eller betale via paypal, så hørte jeg ikke mere fra hende... Hun refererede hele tiden til guitaren som "the item", ergo er det en fup-standardmail, de smider rundt.

Mvh Mads

Svar på dette indlæg
  • 22-11-2011
    kl. 22:29

Jacob Pedersen

Hej,

Det er set før - primært i andre brancher, at udenlandske købere henvender sig. Fremgangsmåden de bruger, er at de sender en check med et for højt beløb. De erkender fejlen, og beder dig overføre differencen til deres konto. Hvis du er for hurtig til at overføre pengene inden checken er indløst, vil du opdage at checken er falsk men pengene er sendt afsted.

Om det er reelle køber du har fået henvendelse fra, er svært at sige. Men netop Spanien, Holland og England plejer at være aktive med disse tricks.

Jacob

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk