Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
- Slagtøj - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 22-12-2011
    kl. 21:31

Carsten Knudsen

Hej Erik. Jeg har ikke prøvet at bygge selv i den betydning du siger, men jeg har prøvet det der du ikke leder efter :-) og resultatet er cirka som forventet... OK og bestemt brugbart - især hvis den alligevel skal mikes op - men ikke fantastisk, især ikke i bunden. En af mine venner har bygget sin egen, og den er væsentlig bedre hvad baslyden angår. Den synlige forskel jeg kan se er, at selvbyggeren er lavet af væsentlig kraftigere plade (12-14 mm?) end byggesættet - undtagen slagfladen selvfølgelig, og det ser også ud som om træsorten er en anden (byggesættet er birk så vidt jeg husker). Jeg søgte på Google og fandt en masse gode tips da jeg byggede min, bl.a. at man godt kan skrue bagsiden på i stedet for at lime, hvis man ellers har planslebet den tilstødende kant ordentligt (den skal slutte tæt), men at der så skal være max. 4-5 cm mellem skruerne. Prøv at skrive "build cajon" til Google, så vælter det ud, ug jeg kan da genkende et par af dem jeg selv brugte.

Helle & Løkke med projektet :)

/Carsten

Svar på dette indlæg
  • 22-12-2011
    kl. 21:31

Carsten Knudsen

Hej Erik. Jeg har ikke prøvet at bygge selv i den betydning du siger, men jeg har prøvet det der du ikke leder efter :-) og resultatet er cirka som forventet... OK og bestemt brugbart - især hvis den alligevel skal mikes op - men ikke fantastisk, især ikke i bunden. En af mine venner har bygget sin egen, og den er væsentlig bedre hvad baslyden angår. Den synlige forskel jeg kan se er, at selvbyggeren er lavet af væsentlig kraftigere plade (12-14 mm?) end byggesættet - undtagen slagfladen selvfølgelig, og det ser også ud som om træsorten er en anden (byggesættet er birk så vidt jeg husker). Jeg søgte på Google og fandt en masse gode tips da jeg byggede min, bl.a. at man godt kan skrue bagsiden på i stedet for at lime, hvis man ellers har planslebet den tilstødende kant ordentligt (den skal slutte tæt), men at der så skal være max. 4-5 cm mellem skruerne. Prøv at skrive "build cajon" til Google, så vælter det ud, ug jeg kan da genkende et par af dem jeg selv brugte.

Helle & Løkke med projektet :)

/Carsten

Svar på dette indlæg
  • 29-12-2011
    kl. 13:31

Erik Bertelsen

Hejsa Carsten
    Nu har jeg prøvet at tjekke på nettet, tror nu jeg vil prøve og lave
    en ud fra min egen fantasi :-) det kunne egentlig være sjov og
    bygge en med en håndvask i, ellers må jeg jo ud på markedet
    angående Helle og Løkke er jeg nok mest til Helle :-)
    Godt nytår og tak herfra

Den kommende Kassemeistro med indbygget håndvask

Svar på dette indlæg
  • 31-01-2013
    kl. 11:04

jesper andersen

hullet

Hej jeg har opskriften men mangler størrelsen på hullet i bagpladen, HJÆÆÆLLLPPP

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk