Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Frekvenser til trådløse - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 23-12-2011
    kl. 11:27

lasse gols

Frekvenser til trådløse

Kære forum.

Allrførst glædelig jul til alle. Jeg fandt soundcheck.dk her i 2011 og har fået masser af hjælp her i forummet. Tak for det.

Mange ved nok, at der atter er ballade om frekvenser til trådløse systemer. Stort set alle i branchen, som kan tjene penge på skiftet, de postulerer hårdnakket, at det bare er med at investere en jetjager i de nye frekvenser. It & telestyrelsen er ikke nemme at blive kloge på:
    http://www.itst.dk/frekvenser-og-udstyr/frekvenser-til-tradlose-mikrofoner
    Hos os på Fri-stedet i Aalborg benytter vi pt. simultant 10 headsets til forskellige arrangementer, bl.a. skuespil, musical osv. Det kører upåklageligt.

Men! Jeg har 2 grossister med hver deres mening. Begge vil handle til deres egne indkøbspriser, - dvs. de tjener IKKE en øre på at sælge os for 30.000,- nye trådløse.

Den ene (privat forretning) kærer sig om, at vi har tingene til at fungere, og han mener seriøst, at vi får bøvl med 10 simultane headsets stort set alle steder, vi tager hen.

Den anden (medarbejder fra Sennheiser) siger, at KUN i Københavnsområdet kan der måske blive bøvl med de gamle frekvensbånd.

Jeg har en tendens til mest at lytte til en ingeniør fra Sennheiser, men jeg har også stor tillid til det her forum :-)

Hvad har i hørt eller læst?

Svar på dette indlæg
  • 24-12-2011
    kl. 12:25

Thomas Jacobsen

det kommer anpå

er det digial sender du har for så er der ikke som sådan problemer da de er "isoleret" fra andre netværk, men har du det analoge system ka det give problemer, men er ening med Sennheiser manden da de ka give problemer i områder hvor der er en tætere frekvensamling i luften, men så skal du også være uhældig, da de fleste systemer idag "isolere" kanalerne, køre personligt digitalt på mit gear. men ka systemet klare 10 systemer eller mere er der ingen problemer.

Svar på dette indlæg
  • 26-12-2011
    kl. 11:56

Anker Jørgensen

Digital/Analog

Om det er digitale eller analoge signaler du sender med er ligegyldigt hvis det på samme frekvens som andet udstyr sender, så får du interferens. Forskellen på om det er digitalt eller analogt består i at du kan sende flere informationer samtidigt når det er digitalt ( kanaler ) analogt: 1 frekvens = 1 kanal.
    Mht. ingeniøren/teknikeren fra Sennheiser så har han i hvert fald aldrig lovet at i kan bruge 10 samtidige kanaler... Jeg har også snakket med ham, så i slipper ikke for at skulle ud at investere !

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk