Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Advarsel vedr. svindlere på DBA! - Frit forum - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 08-01-2012
    kl. 13:10

Niels Pedersen

Advarsel vedr. svindlere på DBA!

.... igen igen.
    Hej alle. Jeg har to stk. guitarer til salg på DBA: "A" til 6500.- og "B" til 4000.-

Først fik jeg en hendvendelse fra en ´Sarah Andersen´ (sarahandersen85@yahoo.com) på "A" med følgende ordlyd: "kan du acceptere 7000 dkk". Jeg svarer kort og gør opmærksom på fejlen. Et døgn senere modtager jeg dette ubehjælpelige, Google-oversatte svar:
    "Hej, Jeg virkelig sætter pris på dit svar, jeg er en havforsker og er i øjeblikket på havet i øjeblikket for en tur, jeg ønsker, at dette produkt sendt til min grand far. Jeg kan kun betale dig via PayPal som jeg ikke har adgang til at komme og betale kontant, fordi jeg er på havet og dba.dk også rådede mig til at bruge PayPal og også på grund af den enorme nogle af penge, jeg sender, der gør mig har brug for sikkerhed jeg håber du forstår. Jeg bruger ikke netbank, men jeg har PayPal-konto, og det er derfor, jeg vil betale dig via Paypal. Så bedes du venligst komme tilbage til mig med din PayPal e-mail eller nogen, der bruger paypal omkring dig, så jeg kan fortsætte med betalingen, og efter at betalingen er sket, jeg har en privat afhente agent, der vil komme til dig for at samle op efter betalingerne for produktet de kommer til din by for nogle andre afhente. Jeg ville have betalt min agent til at komme betale dig, men de accepterer ikke paypal betaling og en gang kan stole på en pick up agent denne periode, så det er derfor, jeg ønsker at betale dig direkte. PayPal er en sikker og en god måde at modtage penge, du kan også tilmelde dig med paypal bare gå til deres hjemmeside http://www.paypal.dk sin let at tilmelde sig.
    Glade søndag
    Sarah Andersen"

Angående guitar "B" har jeg netop modtaget følgende besked fra en ´Kim Yu-Na´, (kimyunawiner@rocketmail.com): "Jeg kommer til at betale 5000".

Så endnu engang en advarsel til alle som har noget til salg på nettet om at være forsigtig!!

Med venlig hilsen
    Niels Pedersen

Svar på dette indlæg
  • 08-01-2012
    kl. 13:58

Support DBA

Hej Niels,

Vi er meget opmærksomme på disse 'Nigeria'-henvendelser, som nogle af vores brugere desværre modtager. Vi har mange systemer som forhindre størstedelen af henvendelserne i at nå frem til vores sælgere – Hvis du dog modtager denne type mails, så videresend dem endelig til support@dba.dk og vi undersøger det straks.

Kendetegn for disse typer henvendelser er:
    - Henvendelsen er ofte på engelsk eller et meget dårligt dansk, der bærer præg af at være oversat i Google Translate
    - Varen skal altid sendes til udlandet
    - Pas på hvis køber hævder at have indbetalt for meget til f.eks. transport og efterfølgende beder dig tilbagebetale restbeløbet
    - Ønsker varen sendt straks og sender kvitteringer på at pengene er overført – Disse kvitteringer er falske. Du bør derfor aldrig sende varen før du kan se at pengene er indgået på din bankkonto
    - Ved sms-henvendelser vil der typisk ikke være noget afsendernummer oplyst, men kun en e-mailadresse som du skal skrive til

Disse henvendelser kan komme både på mail, Spørgsmål & Svar og via sms.

Du kan læse mere om ovenstående på vores facebook-side:
    https://www.facebook.com/note.php?note_id=10150332328626701

Med venlig hilsen

Lene Kristensen
    Support DBA

Svar på dette indlæg
  • 10-01-2012
    kl. 10:47

P. Siewertsen

..har lige modtaget et lign. tilbud og slettede det straks,for alene det,at de byder OVER!!..det prisen er sat til,er da nok til at alarmklokkerne ringer...og så deres mail adr./navne..ingen tlf. nr ect...neeej..slet lortet med det samme,er mit råd..mvh.

Svar på dette indlæg
  • 16-05-2012
    kl. 18:45

Tina Gosc

BLIVET DYRT

Hej er så trist over at det er blivet så dyrt og købe børnetøj i dba man skal jo huske på porten den er blivet dyr og vis man ser en kjole til en 50 ja den kommer meget hurgit op på næsten 100kr ja så kan man jo købe en fra ny.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk