Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Hvilken Fender P bas? - Bas - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 18-02-2012
    kl. 00:35

Jens Zeuthen

Hvilken Fender P bas?

Hej

Jeg overvejer om mit næste baskøb skal være en Fender P bas. Jeg er indehaver af en 73' Fender Jazz bas med rosewood gribebrædt og vil jeg gerne ha' et alternativ.

Jeg synes efterhånden, at Fender laver mange modeller (Deluxe, Relic, standard etc.) og jeg ved ikke hvad der er godt og hvad der er næsten godt.

Jeg spiller mest rock! Og jeg er mest til tynde halse.

Jeg ved godt, at man skal ud og prøve hel masse basser, men er der nogle man skal undgå og nogle man skal prøve?

Er der nogen, der kan sige noget klogt om ovenstående? :-)

Mvh Jens

Svar på dette indlæg
  • 19-02-2012
    kl. 14:48

Carsten Pedersen

P-Bas .

Hej Jens !
    Du spørger : Er der nogen, der kan sige noget klogt om ovenstående?
    Jeg kan i hvert fald sige noget . Så må DU afgøre , om det er klogt .
    Jeg har selv været ude i samme situation . Efter min mening , er der IKKE så stor forskel på på lyden i P og J-basser , som man skulle tro . Hvis man skruer på forstærkerens equaliser , kan forskellen gøres mimimal .
    Hvis du er ude efter et ALTERNATIVT LYDBILLEDE , så ville jeg nok vælge en P-bas med aktiv tonekontrol . Prøv det og se om det er det alternativ , du ønsker .
    jeg endte med at købe en Warwick bas . Den har grundlæggende en helt anden lyd . Warwick basser kaniøvrigt P.T. købes brugt , til en meget lav pris . Det er vist ikke moderne at spille på Warwick ! men der er jo også en lang række andre mærker der er værd at prøve .
    God jagt .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen .

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk