Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 23-02-2012
    kl. 22:47

Anders Levring

Flere spørgsmål

Hej forum!

Jeg læser jævnligt med fornøjelse og store undrende øjne mange af de kloge ord, som I lader tilflyde verdens samlede masse af erfaring her i dette forum.
    Nu kan jeg så ikke holde mig tilbage for at røre lidt i gryden.
    Oprindeligt fordi Toxic's massive eksponering her på sitet helt naturligt vakte min nysgerrighed.

Anmeldelsen her på siden gjorde mig ikke klogere af flere grunde:
    1) Forfatteren har ikke sat sit navn på artiklen.
    2) Det virker ikke troværdigt på mig at sammenblande en test af et produkt med et interview, hvor leverandørens egne lovprisninger af produktet indgår.

Betyder konklusionen på anmeldelsen så at:
    1) de billige Joyo/HarleyBenton er rigtig gode pedaler til ingen penge?
    2) anmelderen er inkompetent eller forudindtaget?
    3) noget helt tredje?

Historien om den forklædte Joyo er jo gået verden rundt med fotodokumentation og mange detaljer. Og der nævnes andre eksempler på at Joyo pedaler er malet om og solgt til høje priser i USA. Det ser jo ikke godt ud, heller ikke for Toxic, så det er da på tide at de toner rent flag, hvis de vil have en chance.

Jeg har desværre ikke selv færdigheder i elektronik og modificering, så det er da interessant at vi tilsyneladende kan få ganske billige produkter, som lyder rigtig godt også selvom det er anden generation og klon. Hvorfor give 1400 for en OCD når en Ultimate Overdrive koster 250,-

Altså er der nogen, som har en mere uvildig tilgang til lyttetest på disse ting?

Jeg har selv kræsne ører, men især for den yngre generation synes der at være nogle gode billige alternativer her. Eller...?

Venlig hilsen
    Anders

Svar på dette indlæg
  • 22-02-2012
    kl. 23:07

King Bee

Jeg har tænkt.....

....at hvis de laver pedaler med så begrænset omhu som de behandler det engelske sprog på deres hjemmeside, skal man næppe forvente det store..!
    Det ligner noget en 5. klasses folkeskoleelev har oversat, eller i bedste fald google translate, bare med stavefejl og en hæslig grammatik..!

Men de skriver dog et sted, at de ikke har til hensigt at lave 'unikke' pedaler..! Så der har du måske forklaringen..:-)

Svar på dette indlæg
  • 23-02-2012
    kl. 10:54

theis mikkelsen

nu er...

...det jo muligt at de har bestilt en stak pedaler fra joyo, og så fået sat deres eget logo på. -lige som det er muligt at få supreme, ´kay, eller silvertone på sin egen guitarserie....

så "scandinavian design" må henvise til malingen uden på kassen? som så gør at disse pedaler er mere værd... det kan også være at de er blevet tilført yderligere mojo, og sådan noget skulle være ret dyrt at destillere (har jeg hørt)

Svar på dette indlæg
  • 23-02-2012
    kl. 15:19

Per Ørum

Check this:

http://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=69627

vh

Per

Svar på dette indlæg
  • 23-02-2012
    kl. 22:00

allan søgaard jensen

Bare for meget

Når man dykker ned i denne tråd, bliver man bare mere og mere harm.
    Vi vil jo bondefanges. Lidt frisk farve, marketing, omtale. Nu mangler vi bare lidt hype omkring den røde neglelaks betydning for en helt speciel flerdimensionel og transparant lyd.

Mvh
    Allan søgaard
    Www.tube-amp.dk

Allan Søgaard
    Www.tube-amp.dk

Svar på dette indlæg
  • 23-02-2012
    kl. 18:03

Lars Reinau

Hmmm

Hvis man læser på Toxic's hjemmeside, kan man læse følgende:

"The first thing is that we only sell our products directly to guitarists, musicians, end customers all over Europe/ USA, without any retail middle-men. That means that you will never find our custom Toxicpedals effects in your local store. By selling them directly to you we can offer those pedals to more then half the price of what they would normally end up costing on the street."

Hvis ovenstående citat skal holde vand, så skal Toxic pedalerne være modificeret i forhold til de Joyo pedaler man bl.a. kan købe hos Thomann for få hundrede kroner. Så det vil da være interessant med lidt oplysninger fra producenten (Toxic) om, hvad der adskiller deres pedaler fra Joyo's, i lighed med, hvad man f.eks. kan læse på Robert Keeleys hjemmeside om hans moddede Boss pedaler.

Mvh
    Lars Reinau

Svar på dette indlæg
  • 23-02-2012
    kl. 22:47

Anders Levring

Flere spørgsmål

Hej forum!

Jeg læser jævnligt med fornøjelse og store undrende øjne mange af de kloge ord, som I lader tilflyde verdens samlede masse af erfaring her i dette forum.
    Nu kan jeg så ikke holde mig tilbage for at røre lidt i gryden.
    Oprindeligt fordi Toxic's massive eksponering her på sitet helt naturligt vakte min nysgerrighed.

Anmeldelsen her på siden gjorde mig ikke klogere af flere grunde:
    1) Forfatteren har ikke sat sit navn på artiklen.
    2) Det virker ikke troværdigt på mig at sammenblande en test af et produkt med et interview, hvor leverandørens egne lovprisninger af produktet indgår.

Betyder konklusionen på anmeldelsen så at:
    1) de billige Joyo/HarleyBenton er rigtig gode pedaler til ingen penge?
    2) anmelderen er inkompetent eller forudindtaget?
    3) noget helt tredje?

Historien om den forklædte Joyo er jo gået verden rundt med fotodokumentation og mange detaljer. Og der nævnes andre eksempler på at Joyo pedaler er malet om og solgt til høje priser i USA. Det ser jo ikke godt ud, heller ikke for Toxic, så det er da på tide at de toner rent flag, hvis de vil have en chance.

Jeg har desværre ikke selv færdigheder i elektronik og modificering, så det er da interessant at vi tilsyneladende kan få ganske billige produkter, som lyder rigtig godt også selvom det er anden generation og klon. Hvorfor give 1400 for en OCD når en Ultimate Overdrive koster 250,-

Altså er der nogen, som har en mere uvildig tilgang til lyttetest på disse ting?

Jeg har selv kræsne ører, men især for den yngre generation synes der at være nogle gode billige alternativer her. Eller...?

Venlig hilsen
    Anders

Svar på dette indlæg
  • 23-02-2012
    kl. 22:55

Søren Alwan

Tjah...

Jeg skal ikke kunne svare på, hvordan den omtalte Soundcheck-test er løbet af stablen. Men jeg vil give dig ret i, at en test og et interview med "producenten" bør holdes adskilt med vandtætte skotter, hvis man vil kunne påberåbe sig blot et minimum af troværdighed som anmelder. Og at man ikke har fanget denne "lille detalje" kunne da tyde på, at man ikke er gået ret meget i dybden med denne test, før man har langet stjerner over disken.

Hvilken troværdighed, man så vil tillægge Soundcheck´s andre tests, er vel op til den enkeltes temperament..? Jeg ved, hvad jeg personligt tænker...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 24-02-2012
    kl. 15:54

henrik seidenfaden

skål

I og for sig er der jo ikke nogen forskel på guitarpedaler, cykler, biler, kamera, PC o.s.v. der er produceret et sted og så sælges under forskellige "brands" med forskellige modelnavne rundt om i verden. Alle har en eller anden forklaring (om den så holder eller ej) på hvorfor det er en god idé at købe netop deres produkt. Jeg bliver personligt ikke overbevist af Toxics hjemmeside om at de skulle have et særligt interessant produkt. Toxic ligger tilsyneladende sammen med et firma i Helsingør som hedder MixCompany og sælger vodka shots med forskellig smag... Det ville da være skidt hvis anmelderen her på sitet har blandet de forskellige produkter fra firmaet sammen under testen?

Svar på dette indlæg
  • 25-02-2012
    kl. 11:41

King Bee

...

http://www.stratoblogster.com/2009/09/why-effects-pedal-lines-are-like.html

Svar på dette indlæg
  • 25-02-2012
    kl. 14:02

Søren Alwan

Joh, men...

gider man betale 300% ekstra for at få "Dagens taco-menu" fra den lokale mexikanske restaurant serveret i en kasse fra Kong Hans?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2012
    kl. 02:30

Thomas Slott

I med begge ben

Ja jeg er så en af dem der røg i med begge ben og købte en Copenhagen.
    Jeg må til anmelderens forsvar sige, at den faktisk lyder ret fedt.
    Jeg fik den for 600 kr. , men kunne åbenbart have købt den for 250 kr hos Thormann under navnet "Ultimate Drive"..

Når det er sagt så er jeg da pludselig blevet interesseret i Harley Bentons pedaler:-)

mvh
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2012
    kl. 10:31

Thomas Slott

Freekish

Som det står i en af de refereret artikler, så går Copenhagen / alias Joyo Ultimate Drive / også under navnet Freekish Alpha Drive og bliver solgt for cirka 1300 kr på Andertons.. jaja det bliver mere og mere interessant.. Glad for at jeg fandt denne tråd..

http://www.youtube.com/watch?v=V1AykbR4Vcg

mvh
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 06-03-2012
    kl. 17:32

Bjarne Faaborg Nielsen

Sjovt nok...

- så hedder den ene indehaver Kim....

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk