Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
nanoweb elixir - Bas - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 09-03-2012
    kl. 15:17

jens bjrn

nanoweb elixir

Hej .
    Nogen der kender til disse strenge .
    De er coatede med et eller andet nanoteknik .

Evt. I forhold til D'Addario , som jeg synes har lidt for meget ziing til tider
    Stemmer ned , s det skal nok vre det halvtykke st

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2012
    kl. 15:37

Henrik Hansen

Hejsa,
    Jeg spiller med Elixir-strenge. De tager en lille smule af diskanten, men har den fordel, at de holder klangen over lngere tid. Det er en fordel for mig, da jeg har flere guitarer. Nogle gange har jeg skiftet strenge p en guitar og spillet ganske lidt p den. Nr jeg s vender tilbage til den efter noget tid er strengene (med almindelige strenge) blevet lettere rustne og gustne. Der holder Elixir-strenge sig meget bedre og er liges livlige som sidst man forlod dem.

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2012
    kl. 19:29

simo jrgensen

Jeg spiller med GHS coated Boomers str 12 og er meget tilfreds med bde klang og holdbarhed.
    De koster vist omkring 60 kr sttet hos Thomann.

Svar på dette indlæg
  • 11-03-2012
    kl. 13:42

Svend Erik Holm

Elixir - bde akk. guitar og bas

Jeg har Elixir strenge p 2 af mine basser og min wstrn.guitar. Jeg skal aldrig have andet! Strengene holder flere gange lngere, og er dermed billige - nuanceret beregnet. Og endnu bedre; klangen, livligheden og diskant i strengene holder rigtig fint....

Svar på dette indlæg
  • 11-03-2012
    kl. 18:14

Kim Holm Nielsen

Jeg har spillet med Elixir-strenge de sidste 6 r. Bde p bas og guitar.

P min bndlse bas gik jeg fra at at skifte hver tredie mned til at skifte hvert tredie r.

Mht. prisen kan det anbefales at kbe ind p stringbusters.com.
    Sttter gerne den lokale musikforhandler, men med s stor prisforskel m der vre nogen der skummer flden lidt for kraftigt.

Svar på dette indlæg
  • 11-03-2012
    kl. 22:41

Sren Alwan

Skal ikke...

kunne udtale mig om, hvordan deres basstrenge er. Men jeg har haft Elixir-strenge p min akustiske guitar n gang (for meget). Lyden er jo njagtig som hele konceptet: Pakket ind i plastik.

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 12-03-2012
    kl. 00:30

Anders Jrgen rts

De er noget glatte...

Nu gr jeg ud fra du har tnkt dig at installere dem p en bas, siden du har oprettet indlgget her. Jeg har ikke prvet denne strengtype p bas, men p svel akustiske som el-guitarer. De lyder efter min mening helt OK og de holder sprdheden mindst 5 gange lngere end konventionelle strenge (-og hvem synes det er sjovt at skifte strenge?).

De har dog en kedelig ulempe der gr at jeg specielt til el-guitar har droppet dem. De er ret glatte i hnderne p en hrdtarbejdende svedig musiker. Det betyder fx. at strengene skal angribes anderledes nr man bjer toner. Jeg ved ikke hvor meget dette vil betyde for en bassist, som vel ikke i samme grad bjer toner som en guitarist...?

Mvh
    Anders rts

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk