Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Amatør bassist søger ny bass - Bas - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 13-03-2012
    kl. 12:37

Anders Knudsen

Amatør bassist søger ny bass

Hej nu har jeg spillet bass i 4 år og band i 3. Mit problem er dog at jeg stadig render rundt med en begynder bass. Den er lidt lille i det og jeg kunne godt tænke mig at købe en ny lidt mere proff en. Jeg ved bare ikke så meget om det så ville høre om der er nogle af jer der har nogle gode tips til hvad jeg skal gå efter.
    Jeg spiller hovedsageligt rock, men også lidt funk og lidt pop. Rock er dog det der er det vigtigste. Har investeret i 2 effekter til bassen og en ny forstærker så det er kun bassen der mangler udskiftning. Mine effekter er en BassBooster Mole og BigMuff. Begge købt fra 4sound.dk.

På forhånd tak

Svar på dette indlæg
  • 17-05-2012
    kl. 13:41

Morten Pedersen

kun et forslag

jeg har haft det samme problem som jeg kan høre du har, jeg er på min femte bass på 2 år, der har altid været et eller andet som jeg var utilfreds med.
    det er jeg ikke mere, jeg har købt en ibanez rs 600. den fedeste bas jeg har spillet på. den er smal i halsen, let at spille på, let at stå med og vigtigst en rigtig fed lyd. prisen er omkring de 5000 kr ved 4sound. tag derind og prøv den, en lækker bas til få penge. blot et forslag.

Svar på dette indlæg
  • 17-05-2012
    kl. 13:44

Morten Pedersen

glemte helt. den er aktiv med 3 bånds eq. og bartolini pigupper. syntes du skulle overveje det. mange sværger til fender, men ibanez er både letterer og mindre i kroppen.

Svar på dette indlæg
  • 24-08-2012
    kl. 21:39

lasse pedersen

kan kun give en +1 til ibanez - købte selv en sr-1205'er for knap et år siden - den HELT fantastisk. Nordstrand pickupper, Wenge, bubinga, mahogni. og så til knap 8000.-
    Den har også en lillebror - knap så pæn i mine øjne og med en anden preamp/pickups. SR505-BM.
    De er begge to 5'ere for det et det jeg spiller. men prøv dem - de 4 strenget versioner får MEGET ros rundt omkring også.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk