Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 17-03-2012
    kl. 08:50

Thomas Christensen

16 ohm til 4 ohm

Hej alle sammen!
    Jeg ved udmærket godt at man ikke må sætte en 16 ohm udgang sammen med et 4 ohms kab., men nu skete det alligevel pga. Udlån af forstærker osv. Jeg tror desværre, at det er gjort et par gange!

Ud over transformatoren, hvad kan så tage skade? Jeg Tænker man godt kan slippe fra det uden mén, men kunne der være skete noget som man ikke umiddelbart kan høre ved første ørekast? Jeg tænker "slidtage" af dele som først viser sig senere...... Lidt svært at forklare..... Håber en eller anden forstår ;0)
    Håber på input?
    Mvh
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 17-03-2012
    kl. 12:30

Søren Alwan

Narh...

hvis der var sket noget, var det nok sket nu. Det kan da godt være, at dine udgangsrør måske holder et halvt år kortere, end de ellers ville have gjort. Men det er umuligt at sige noget fornuftigt om. Det kan kun blive luftkasteller.

Dét, som det sandsynligvis er gået hårdest ud over, når nu alt andet har overlevet, er nok lyden...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 17-03-2012
    kl. 13:24

Thomas Christensen

Mjaa

Ja, jeg havde faktisk også gjort mig tanken at rørene nok var rimeligt ristede efter sådan en omgang.
    Burde man få Ampen målt/tjekket for evt. Brændte dele? Jeg tænker små dippedutter i indmaden, Eller ville man kunne høre dette med det wuns? Det drejer sig om en Marshall 2204, hvis det betyder noget ;0)

Svar på dette indlæg
  • 17-03-2012
    kl. 15:26

Søren Alwan

Narh...

hvis du havde oplevet overslag i rør eller udgangstransformator, ville du have vidst det! (sprungne sikringer, røgsignaler, kraftig stank og deslige...)Så personligt ville jeg blot vende mig om på den anden side og sove videre (og så lade være med at lave samme trick en anden gang). I virkeligheden er der nok andre ting, som truer rørenes liv mere i sådan en Marshall...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk