Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 17-03-2012
    kl. 17:21

Palle Rønn

Ampeg SVT CL

Overvejer på det kraftigste at skifte til et seriøst basanlæg, så derfor kig på Ampeg svt cl, men så er der jo lige det.
    Køber man en brugt top us. made, eller er de toppe der er samlet i østen også ok ?
    Hvad er egentlig forskellen ? hvad er det for rør der sidder i ?
    kan nogen hjælpe ?

Svar på dette indlæg
  • 18-03-2012
    kl. 18:28

Morten Lyse Pedersen

Jeg vil tro,

at du med rimelig sikkerhed får dig en fed bas-top uanset hvilken SVT classic du køber.

Rørbestykning mv. kan du læs her.
    http://www.ampeg.com/products/classic/svtcl/

I hvert fald typerne. Hvad det er for fabrikater ved jeg ikke lige, men forvent kinesiske og/eller russiske rør. Jeg har faktisk aldrig rodet med sådan en ka'l, så jeg kan ikke liige sige dig, om de er ok, eller der kan fåes noget meget federe..

Mvh
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 19-03-2012
    kl. 11:46

Søren Alwan

Bemærk...

også især den nederste linje i de specifikationer, som Morten linker til! Sjovt nok har de fleste, der spiller Ampeg SVT, folk til at slæbe for sig.

Jeg siger ikke, at du skal fravælge sådan en forstærker af denne grund. Jeg opfordrer blot til lige til at forholde sig til det. Ca. 40 kg. plus kabinet... Damned! Den er ikke sjov selv at slæbe op ad en trappe!

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 19-03-2012
    kl. 15:11

Morten Lyse Pedersen

8x10" kabinettet tikker ind på

140 pounds. = 63,5kg.

Så godt 100kg baggear, når musikken spiller.

Men sådan en SVT. Mmm... TC go home.. ;-)

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 19-03-2012
    kl. 19:09

Søren Alwan

Jo.

ingen tvivl om det!

Jeg vil dog sige, at jeg har hørt andre "mindre" rørforstærkere, som også lyder ganske godt til bas. F.eks. har bassisten, jeg spiller med i ny og næ, en gammel 200 watts Hiwatt, som vist "kun" vejer omkring 25 kg. Og den lyder altså heller "inte illa". Så måske man lige skulle lade radaren rotere en omgang, før man lægger sig fast på en SVT? (jo-jo, hvis man er forelsket, hjælper dén slags tåbelig fornufts-snak jo ikke det mindste. Men man har da lov lige at gøre forsøget...)

:-)

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 19-03-2012
    kl. 21:31

Palle Rønn

Jo da

Man skal helt sikkert tænke på sit helbred når man når en vis alder, men jeg har engang haft en Ampeg v4 som jeg i et anfald af midligtidig sindsforvirring solgte
    og jeg savner bare den så meget, jeg har både en Trace 12smx og en ældre Acoustic 470, men det er bare ikke det samme som Ampeg. Måske en ny v4 er sagen, hvis den stadig er til at få, den vejer jo kun det halve............:o)

Svar på dette indlæg
  • 31-03-2012
    kl. 01:13

Anders Tind

Hmmm

Kører på mit tredje SVT-setup......
    Efter et par ned-gearinger må jeg erkende, at det er så stor en del af glæden ved jobbet, at mindre ikke ka' gøre det. (har prøvet)
    Mine kære kolleger er iøvrigt ganske enige, og de hjælper gerne med at løfte toppen ned i flightcasen:-)

Så... go for it!!!

Svar på dette indlæg
  • 31-03-2012
    kl. 10:59

Carsten Pedersen

Transport .

Kunne man erstatte det helt store Ampeg kabinet ( 8x10" ) med 2stk. 4x10" .
    Det er helt sikkert mere transportvenligt .
    Men giver det også samme fantastiske lyd .
    Jeg har selv et Ampeg kabinet med 2 stk. 15" højttalere i . Det er et skrummel af rang at transportere ; men det siger godt .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen .

Svar på dette indlæg
  • 31-03-2012
    kl. 22:46

Søren Alwan

Jo tak...

Med til historien om den ovennævnte "lille" 200 watts Hiwatt hører så retfærdigvis også, at den som oftest ses i selskab med et 2x15" kabinet. Jeg kommer til at tænke lidt på dét afsnit af "Spise med Price", hvor de laver slankemad: Når den "fornuftige" ret sættes på, vises en kalorietæller, som er "fin og lav". Men så tilføjes til billedet lige det tilbehør (f.eks. pommes frittes), som ville gøre retten helt fantastisk, hvorpå kalorietælleren går bersærk. Der kunne vist drages en vis analogi til en vægt under "det fornuftige bas-setup" her... :-)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-11-2012
    kl. 22:10

Palle Rønn

Tjah........

Det endte alligevel med et tc gear, RH450, RS210 og RS212 Tak til alle der bød ind på "tråden" og forresten det lyder vildt fedt, og er til at slæbe :o)

Svar på dette indlæg
  • 06-11-2012
    kl. 09:50

Carsten Pedersen

RS210 contra RS212

Hej Palle !
    Tillykke med dit nye gear .
    Af nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at høre din mening om forskellen i lyden på RS210 og RS212 .
    Måske hvorfor du valgte 2 forskellige kabinetter .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen .

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk