Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 21-03-2012
    kl. 15:01

allan søgaard jensen

Brugt guitar

Jeg vil lige kaste en bold op omkring brugtpriser på guitarer.
    Mest fordi jeg til stadighed undres over de priser der florerer på diverse brugt markeder.
    Vi snakker ikke samler-guitarer fra slut 50’erne, eller eksklusive custom shop modeller,- vil jeg lige bemærke.

Jeg fatter derimod ikke hvordan man kan få sig selv til at forlange 4k kr for en brugt standard MEX STRAT, eller 7k kr for en US standard.
    En ny MEX STRAT sælges for 3700 og en US standard koster i øjeblikket 8000 kr hos 4S.
    Kunne da ikke drømme om at købe en brugt US fra 2001, til 6-7k kr. incl. båndslid for 3k oveni. Jeg kan få en spritny med case, garanti und alles, for 8k.
    Så dårlige er de nye vel ikke?
    Hvad er jeres erfaringer?
    Er der nogen berettigelse i, de for mig set, alt for høje brugtpriser?
    Er der bare gået vintage, i alt der har fået skrammer og slid ?

Mvh
    Allan Søgaard
    www.tube-amp.dk

Svar på dette indlæg
  • 21-03-2012
    kl. 15:11

Søren Alwan

Det eneste...

jeg kan sige, er, at den sidste optimist næppe er født endnu. Jeg har kun skuldertræk til overs for dén slags annoncer...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 21-03-2012
    kl. 15:14

Morten Koed

En brugt guitar

er vel det værd den kan sælges for...Hvis ikke den kan sælges bliver den nok billigere. Det er vel under alle omstændigheder ikke sælger der er en idiot.

Svar på dette indlæg
  • 21-03-2012
    kl. 17:10

henrik seidenfaden

men...

så kan du til gengæld ofte få kastet en 80er Tokai, Schecter, Navigator e.l. anden potentiel god strat i nakken fordi der ikke står Fender på den... :-)

Svar på dette indlæg
  • 21-03-2012
    kl. 18:26

Morten Lyse Pedersen

Jeg tror også

at brugtmarkedet kan kløves i to. Dem der får solgt, og dem der ikke gør.

Der er de helt grotesk fejlprissatte varer fra folk der tror de står med brugt guld. Så er der en bred midte af folk der gerne vil sælge, men som kan have svært ved at anerkende at brugtpriser sjældent er over 50-60% af nyprisen uanset hvad man står med af fine sager. Og så er der dem der rammer plet med prisen og hurtigt får solgt. - Læg mærke til, at de dyre ting ofte kan findes på brugtmarkedet over adskillige måneder. Jeg hørte en ejendomsmægler forklare på et tidspunkt, hvor utrolig vigtigt det er at ramme "den rigtige udbudspris mens anonncen har nyhedsværdi." I det øjeblik boligen har været til salg nogen tid, daler interessen og dermed også med stor sandsynlighed salgsprisen. Jeg tror det samme gør sig gældende på brugtmarkedet for musikinstrumenter.

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 21-03-2012
    kl. 23:01

allan søgaard jensen

sådan ser jeg det også

50-60% af nyprisen er til at fordøje.
    Problemet er bare at sælger typisk bliver vildt fornærmet, når man byder en rimelig pris. Men det er åbenbart vilkårene.

Mvh

Allan Søgaard
    Www.tube-amp.dk

Svar på dette indlæg
  • 21-03-2012
    kl. 23:11

Søren Alwan

Tjah...

det kan ifølge min opfattelse ikke betale sig at spilde meget energi på dén slags mennesker. Mon ikke de fleste af får revideret deres opfattelse hen ad vejen, hvis de vitterligt gerne vil sælge deres ting?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk