Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
HJÆLP!! - Studie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 22-03-2012
    kl. 20:35

theis lindegaard poulsen

HJÆLP!!

jeg har længe gået og tænkt på at lave musik, men det er aldrig blevet til noget fordi jeg ikke har vist hvad jeg skulle bruge til et studie. jeg er da kommet så langt så jeg ved at jeg skal bruge en mikrofon og en mixer. hvad mere? og er det bedst og købe en mikrofon der kan forbindes med en computer? :)

Svar på dette indlæg
  • 23-03-2012
    kl. 14:23

allan søgaard jensen

studie kravlegård

En PC, Mixcraft software, et godt eksternt lydmodul og et par fornuftige mikrofoner.
    Så er du kørende en rum tid, for et absolut minimalt beløb.
    Alt forudsat at du har instrumenter, forstærker og evnen til at få lidt vellyd ud af dem :-)

mvh
    Allan Søgaard
    www.tube-amp.dk

Svar på dette indlæg
  • 23-03-2012
    kl. 20:00

Morten Lyse Pedersen

Min kammerat

har købet en TC electronic impact twin.

Det nemmeste tror jeg også er, at købe et eller andet eksternt lydkort / interface, der indeholder microfonpreamps og/eller line-indgange til instrumenter osv.

Ofte findes der pakker der indeholder et eller andet software, plugins og det meste til "at komme godt i gang." Såvel 4sound som Thomann m.fl har også flere bundles, hvor man får en studiemicrofon osv med.

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 23-03-2012
    kl. 20:30

theis lindegaard poulsen

:)

nu når jeg er kommet lidt igang, har jeg et spørgsmål til. kan en mixer sættes til en computer.???
    :)

Svar på dette indlæg
  • 25-03-2012
    kl. 13:23

Morten Lyse Pedersen

Hej Theis

Jamen det kan den da..?

Spørgsmålet er hvad man vil. Man kan jo selvfølgelig forbinde mixerens ind og udgange med computerens ditto, afhængig af hvilken vej man skal have tingene. I øvelokalet har vi i bandet en yamaha mg166cx usb mixer.. Den kan man skutte til computeren via et Usb kabel så den fungerer som et stereo interface frem og tilbage og det fungerer så sammen med forskellige softwareprodukter som indspilningsmixer. Behringer laver også Usb mixere i mange størrelser der kan det.

Hvis du er lidt mere konkret om, hvad du vil lave, er det nok nemmere at vejlede mere..

Mvh,
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 23-03-2012
    kl. 20:23

theis lindegaard poulsen

tak tak :)

TAK! :)

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk