Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Hvilken forstærker? - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 05-04-2012
    kl. 11:33

Thomas Brodersen

Hvilken forstærker?

Hej alle i kloge hoveder. Ja så er tiden til at jeg skal have en ny forstærker. Jeg spiller i coverbands (Pop, rock), så har brug for en alsidig forstærker, men hvilken? Budgettet er 4-5000 kr. Har altid spillet på rørforstærkere, så det vil jeg nok stadig foretrække. Min seneste forstærker var en fender Bassman Blackface, men den kunne desværre ikke mere. Om det er en combo el et stack betyder knapt så meget
    Har kigget lidt på et Orange TH30 head, men ved ikke om den er for rocket eller om den er pålidelig nok (Nu hvor de produceres i Kina).

Så er der lydsiden. Er 30 w nok? Spiller jo ikke på webley eller noget i den stil. Kort sagt, hvilken forstærker skal jeg vælge, for at få den mest pålidelige forstærker?

Mvh Thomas

Svar på dette indlæg
  • 05-04-2012
    kl. 11:56

Søren Alwan

Kunne ikke mere..?

Jeg tror, at det bedste, du kunne bruge dine penge på (og måske endda få lidt til overs), var at få fikset/renoveret din Bassman. Du får ikke meget forstærker i samme kvalitet inden for dit budget.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-04-2012
    kl. 13:19

Thomas Brodersen

Tror desværre den er helt død. Den begyndte at ryge og lugte under en øver. Har en til at kigge på den. Så du mener det er bedre at gå efter en brugt bassman igen, fremfor at købe noget nyt?

Svar på dette indlæg
  • 05-04-2012
    kl. 16:19

Søren Alwan

Nu...

ville jeg absolut vente med at erklære den død, før jeg havde et overblik over, hvad årsagen var til, at den røg og lugtede. I værste fald er det en transformator til måske en "tusse" - sandsynligvis er det mindre.

Så må vi jo håbe, at denne "én" ved, hvad han/hun laver og har med at gøre...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-04-2012
    kl. 16:32

Thomas Brodersen

Ja jeg kan i hvert tilfælde ikke finde ud af det. Har aftalt med ham at han finder ud af hvad der er galt med den, og så ringer han til mig. Ellers må jeg jo få dig til at kigge på den :)

Svar på dette indlæg
  • 05-04-2012
    kl. 22:31

Søren Alwan

Det kan...

jo meget vel tænkes at være noget helt banalt så som, at et udgangsrør eksempelvis er stået af og har futtet en skærmgittermodstand af i samme ombæring eller lignende småting. Det er jo hurtigt udbedret og koster måske en plovmand for et sæt nye udgangsrør. Det ville da være det glade vanvid at kassere en fin gammel forstærker på dén konto...

Men det kan selvfølgelig også være andre ting. Lige meget hvad burde det dog sagtens kunne udbedres for langt under dét budget, som du har afsat til en ny forstærker.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 06-04-2012
    kl. 10:00

Lars Reinau

Blackface Bassman

Hvis det er en ægte 1960'er Blackface Bassman amp du har, vil jeg ligesom Søren afgjort også mene, at det bedre kan betale sig at ofre 2 - 3000 kr. (forhåbentlig mindre) på at få denne dejlige forstærker op at køre igen, i stedet for at købe en ny/brugt amp til 4 - 5000 kr. En Blackface Bassman amp er en af de bedst lydende "no nonsense" forstærkere Fender har lavet.

Venlig hilsen
    Lars Reinau
    www.larsreinau.dk

Svar på dette indlæg
  • 06-04-2012
    kl. 10:47

Søren Alwan

Omend...

en "Blackface" Bassman kan være mange forskellige ting. Nogle bedre end andre...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 07-04-2012
    kl. 00:05

allan søgaard jensen

Afhenter gerne

Hvis din gamle forstærker dømmes helt ude, så henter jeg den gerne for en tusse :-)

Mvh

Allan søgaard

Www.tubeamp.dk

Svar på dette indlæg
  • 11-04-2012
    kl. 16:25

Thomas Brodersen

kunne

godt være interesseret.

Svar på dette indlæg
  • 07-04-2012
    kl. 09:02

Michael Kræfting

Ny amp

Hej Thomas
    Lyd er noget skidt at diskutere men hvis du har været glad for din bassman og dit budget er det nævnte er mit bedste bet at købe en Fender Hotrod - der er masser og masser af lyd og du kan købe gode brugte tilnbeløb der rammer dit budget
    Uden at dette skal være et salgsforsøg har jeg en i mint condition så du kan vende tilbage såfremt...
    Held og lykke
    Michael

Svar på dette indlæg
  • 07-04-2012
    kl. 10:46

Søren Alwan

En...

Hotrod som erstatning for en Blackface Bassman?

Arrrhh, hva´..? Det ville i mine øjne godt nok være et halvskidt bytte for at sige det mildt.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 07-04-2012
    kl. 18:16

Thomas Brodersen

Kender i nogen kyndige på Fyn, som evt kunne rode lidt med den?

Svar på dette indlæg
  • 07-04-2012
    kl. 22:15

Søren Alwan

Den eneste...

jeg ville overlade sådan én til på Fyn, er Claus Holm. Men ellers må du jo komme over til fastlandet med den... :-)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 09-04-2012
    kl. 00:45

henrik seidenfaden

bassman

Nu ved jeg jo ikke hvilken model Bassman der er tale om, men jeg vil også kraftigt anbefale dig at lade den passere en som Søren eller Lars, inden du beslutter dig for dens videre skæbne. En hotrod og alt andet nyere fra Fender kommer ikke i nærheden af en god bassman.

Svar på dette indlæg
  • 11-04-2012
    kl. 16:23

Thomas Brodersen

Overvejer

at sælge lidt ud af mine guitarre og forstærkere, for derefter at bruge pengene på en ny forstærker. Men hvad skal jeg så vælge, hvis budgettet stiger til 10-15 k?

Svar på dette indlæg
  • 11-04-2012
    kl. 16:34

Søren Alwan

Den...

som dine ører synes, lyder bedst, ville mit umiddelbare bud være. Hvilken dét så er, kan andre umuligt afgøre for dig. Men jeg kan stadig ikke forstå, at du vil skille dig af med din Bassman, hvis du ellers har været glad for den.

I øvrigt: Hvis det er sådan en AB165 Bassman, som - ihvertfald i mine øjne - ikke ligefrem repræsenterer Fender´s ypperste præstation, kan man bygge disse om til "one hell of an amp"...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 11-04-2012
    kl. 17:01

Thomas Brodersen

fordi

du tidligere har rådgivet mig om den, dengang var det bare for sent, for der havde jeg købt den, men der er en beskrivelse af den her:

http://www.soundcheck.dk/forum/thread.php3?ThreadId=79025

Svar på dette indlæg
  • 11-04-2012
    kl. 17:42

Søren Alwan

Jamen...

istedet for at forsøge at forholde sig til "luftkasteller", skulle vi så ikke engang ved lejlighed tage et kig på den?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 11-04-2012
    kl. 17:59

Thomas Brodersen

Jo

Meget gerne. Logistikken må vi lige finde ud af. Det er ikke så tit jeg lige kommer til Århus. Men det kunne da være fedt hvis du kunne få lavet den til en svedig forstærker igen ;)

Mvh Thomas.

Svar på dette indlæg
  • 11-04-2012
    kl. 18:02

Søren Alwan

Joh...

Det tror jeg da bestemt, ville være en mulighed. Jeg tror også, at det ville være den langt billigste løsning. Du siger bare til, hvis du nærmer dig fastlandet... :-)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 11-04-2012
    kl. 18:08

Thomas Brodersen

Har

Et job d.17.5 så det bliver nok inden for en 2-3 uger jeg kigger op.

Svar på dette indlæg
  • 11-04-2012
    kl. 18:29

Søren Alwan

Smid...

mig lige en mail på:

sorenalwan@gmail.com

når vi kommer lidt tættere på. Så finder vi nok ud af noget...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk