Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 06-04-2012
    kl. 23:04

Svend Erik Holm

Hygæa 1228 ...

Hej... Jeg har selv været i krig med et Warmoth-bas-projekt, og det lykkes da så nogenlunde. Mener jeg fik det i Bauhaus eller Silvan. Anyway - Hygæa Møbellak 1228 - Celluloselak. Sikkerhedskode 4-3, så det er på med både maske og handsker!
    Det er i øvrigt et knokkelarbejde, men skulle være lydmæssigt den rigtigste lakering, da den er meget elastisk hvilket tillader træet bedst at 'synge'.

Svar på dette indlæg
  • 06-04-2012
    kl. 14:12

Søren Alwan

Det...

kommer jo da til syvende og sidst helt an på, hvilken lakering, du synes, at din guitar skal have. Det kan andre jo ikke afgøre for dig...

Men celluloselak er vældigt populært i disse tider.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 06-04-2012
    kl. 14:41

Steffen Frithjof Thomsen

Ja,

ja, selvfølgelig..
    Celluloselak ville være helt perfekt..
    men efter lang tid søgen på nettet og i forskellige fora, så forlyder det sig at celluloselak er kun tilgængelig i udlandet?

Men er godt alternativ til celluloselak; har hørt at 2-komponent lak, ville give et udmærket resultat?

Men hvad med grunder og malingen, har du nogle forslag der, Søren?

Mvh
    Steffen Frithjof Thomsen

Svar på dette indlæg
  • 06-04-2012
    kl. 15:59

Søren Alwan

Narh...

nu gør jeg det ikke i tør-det-selv-maling af guitarer. Men jeg har da hørt om flere, der har købt celluloselak her i landet...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 06-04-2012
    kl. 23:04

Svend Erik Holm

Hygæa 1228 ...

Hej... Jeg har selv været i krig med et Warmoth-bas-projekt, og det lykkes da så nogenlunde. Mener jeg fik det i Bauhaus eller Silvan. Anyway - Hygæa Møbellak 1228 - Celluloselak. Sikkerhedskode 4-3, så det er på med både maske og handsker!
    Det er i øvrigt et knokkelarbejde, men skulle være lydmæssigt den rigtigste lakering, da den er meget elastisk hvilket tillader træet bedst at 'synge'.

Svar på dette indlæg
  • 06-04-2012
    kl. 23:27

Anders Jørgen Ørts

Kig evt. her:

http://gitarrdelar.se/index.php?cPath=161_270&osCsid=969eca4225580afa60133afacc9650b3
    Der har tidligere været et problem med forsendelse så vidt jeg husker, men de skriver nu at de sender til Sverige, Danmark og Finland.

Mvh
    Anders

Svar på dette indlæg
  • 06-04-2012
    kl. 23:33

Steffen Frithjof Thomsen

Tusind

tak for alle de fine svar.. må prøve mig frem! (:
    hvad med maling; nogen idéer der?

Mvh
    Steffen

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk