Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Hjælp til Volumekontrol. - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 14-04-2012
    kl. 19:33

Andreas Christensen

Hjælp til Volumekontrol.

Hej folkens.

Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg er igang med selv at samle en strat og er næsten i mål.
    Jeg har loddet alting sammen og ville spille på den for første gang, men blev slemt skuffet, da volumekontrollen opførte sig mærkeligt.

Jeg startede med volumekontrollen på 10 og skruede gradvist ned. Fra 10 til 8 gik det rigtig fint, men da jeg nåede ned omkring 6-7 stykker forsvandt lyden helt. Da jeg nåede til 4 var lyden tilbage, men da jeg kom til 3 var den væk igen.
    Da jeg så havde skruet helt ned på 1, hvor der ikke burde være nogen lyd overhovedet, var lyden tilbage og næsten lige så høj, som da den stod på 10.

Jeg har forsøgt at skifte pot meteret uden resultat.

Nogen der ved noget om dette, som kan komme med lidt guldkorn til hvad jeg kan gøre.?

/Andreas

Svar på dette indlæg
  • 15-04-2012
    kl. 18:45

Søren Alwan

Bruger du...

et potmeter med den rigtige værdi og karakteristik?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 15-04-2012
    kl. 18:58

Andreas Christensen

Hej Søren

Ja det er et originalt Fender 250k potmeter der sidder på.

Svar på dette indlæg
  • 15-04-2012
    kl. 20:14

Søren Alwan

Joh, men...

er det et logaritmisk potmeter? Det opfører sig nærmest som om, at det var et reverse-logaritmisk potmeter...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 15-04-2012
    kl. 20:39

Andreas Christensen

Hmm.

Det har jeg ikke lige så meget forstand på. Der stod på indpakningen, at det kunne bruges som både tone - og volumepotmeter.

Svar på dette indlæg
  • 15-04-2012
    kl. 21:11

Søren Alwan

Hmm...

Jeg ville lige allerførst prøve et "known to be good" potmeter, før jeg gik på jagt efter fejl andre steder...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 15-04-2012
    kl. 21:14

Andreas Christensen

Når du skriver "known to be good" hvad kunne et eksempel på sådan et potmeter så være.? Hvad vil du anbefale.?

Svar på dette indlæg
  • 15-04-2012
    kl. 21:55

Søren Alwan

Jamen...

det kunne jo tænkes, at du havde et potmeter liggende, som du vidste, virkede...

FWIW sælger Akustikken nogle japanske potmetre (Jeg ved faktisk ikke, hvad de som sådan hedder. Der står bare "Made in Japan" på dem). Dem kan jeg anbefale. Jeg ved, at Anders fra Akustikken begyndte at bruge dem, efter han havde måttet kassere en uforholdsmæssig stor andel af nyere CTS/Fender-potmetre.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk