Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Basanlæg i akustisk setup?? - Bas - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 22-04-2012
    kl. 21:08

Niels Elbæk

Basanlæg i akustisk setup??

Vi er 5 gamle venner som, efter mange år hver for sig, og sammen, har spillet i div rocksammenhænge. Dette var altså trad. bandopstilling med bas, trommer osv. Vi ville prøve noget nyt, og begyndte at spille sammen for sjov, i et akustisk setup(2 ak. guitarer, bas og cahon). Dette var/er en udfordring som vi dog alle nyder, og som faktisk er blevet ret seriøs, men stadig ny for os. Vores dygtige bassist spiller på en fed precission, men over forhåndenværende basanlæg som generelt ikke lyder særligt godt. Vi vil gerne have en "nænsom" baslyd som lægger en god bund under de akustiske instrumenter. Findes der i dette forum, bassister som har erfaring med med et sådant setup, hvilket basanlæg, og hvor stort?? Pft

Svar på dette indlæg
  • 22-04-2012
    kl. 23:05

Bent Kallehauge

tc & ebs

Jeg har en tc classic 450 og et EBS NEO 110 kabinet, som lyder rigtig godt i akustiske sammenhænge - og så fylder og vejer det ingenting

Svar på dette indlæg
  • 23-04-2012
    kl. 19:48

Jens Villy Pedersen

akustisk baslyd

jeg vil anbefale en fed akustisk bas, som f.eks. Tacoma thunderchef, eller en af Godins halvakustiske basser: A4 eller A5 (og så har jeg tilfældigvis en a4 til salg)

Svar på dette indlæg
  • 24-04-2012
    kl. 17:19

Søren Korsgaard

Lundgaard amp

Jeg ville helt klart checke en Lundgaard før jeg købte noget som helst andet til det setup som du nævner. Det er superfede kompakte amps, der lyder svinefedt, og hvor de ting der er på ampen er de ting der betyder noget for lyden. http://www.lundgaardamps.com/
    Jesper Lundgaard som er en af verdens bedste bassister har brugt årevis på at udvikle disse forstærkere og de gør det de skal.

Svar på dette indlæg
  • 14-05-2012
    kl. 22:44

Svend Erik Holm

AER amps....

Jeg var forleden selv på jagt efter lignende setup. Aer amp one - kunne være et nemt skud, og lyder helt formidabelt.
    Jeg endte dog med et par EBS neo 110 og 120. Bruger endvidere min top fra 'det store setup' til at trække skidtet. (En Ashdown Little Giant på 2x500w).

Selv den mindste EBS og Ashdown' gør det imponerende tørt, stramt og rimelig lydtryk - til det rette miljø.
    Men skal det være i én kasse, er AER altså et ret godt bud. Markbass laver vist også en 'acoustic' version. (Har ikke prøvet den...)

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk