Rhodes - guitar
Hej. Er der nogle der har erfaringer med få en Fender Rhodes lignende (eller så tæt på som muligt) lyd ud af en guitar. Jeg er ikke ude i at købe et Rhodes eller en guitar synth. Mvh Henning
Hej. Er der nogle der har erfaringer med få en Fender Rhodes lignende (eller så tæt på som muligt) lyd ud af en guitar. Jeg er ikke ude i at købe et Rhodes eller en guitar synth. Mvh Henning
Jeg vil tro at en langsomt gående Leslie og en røvfuld chorus eller univibe og en form for gate der nupper toppen af anslaget måske vil lede dig på sporet. Jeg ved at Søren Alwan har brugt Leslie og univibe, men vist ikke for at det skulle lyde som et Rhodes.
det er korrekt, at jeg da har rodet en hel med diverse former for "blævrende foranstaltninger". Men at påstå, at jeg nogensinde har fået - eller har haft til hensigt at få - det til at lyde som et Fender Rhodes, ville nok være lidt af en tilsnigelse...
Måske noget af det ovennævnte i kombination med en EH Pog eller noget i dén stil? I don´t know...
M.v.h.
Søren Alwan
Du kan evt. forsøge dig med en TC Modulator pedal. Den kan lave alle de klassiske modulations effekter og samtidig har den to "engines", hvilket vil sige at du kan anvende to effekter samtidig. Du kan f.eks. lave en vibrato lyd ind i en chorus osv. Det er da muligt at en af disse kombinationer kan lave noget der minder om rhodes.
Hvis du kunne låne dig til en, var du fri for at anskaffe dig 8-9 forskellige pedaler for at finde den rette kombination.
Det skal lige siges, at den æder alt signal når den er slukket, så du skal ikke sende dit dyrebare guitarsignal igennem, men mindre du bruge effekterne.
Mvh
Martin
Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.
Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk