Steve Grindrod
Han har godt nok en heldel på samvittigheden ham Grindrod, hvis man skal tro Soundcheck´s beretning omhans meritter i deres anmeldelse af hans seneste forstærkere. Bl.a. udviklingen af Vox´s Bulldog-højttalere. Nu har jeg ellers altid gået rundt og troet, at der faktisk ikke var noget, der hed en "Vox Bulldog", men at Vox på et tidspunkt tilbage i 60´erne på nogle af deres højttalere - og på forskellige modeller - satte et klistermærke med et billede af en engelsk bulldog...
Nå, men med lidt simpel bondelogik kan man vel slutte sig frem til, at det må handle om den klassiske 15 watts G12 "alnico" enhed fra Celestion, som sad i de gamle Vox-forstærkere? Det er svært at være præcis om disse højttaleres ophav. Men de fleste lader til at være enige om, at vi skal ihvertfald tilbage til tiden omkring anden verdenskrig. Nogle nævner året 1936... Så han har dælme været tidligt ude, den gode Grindrod, hvis han har været med til at udvikle den!
Tilmed troede jeg egentlig, at han først kom til Vox EFTER, at han havde været chefdesigner hos Marshall mellem 1973 og 2000. Men det lader så altså ikke til at være tilfældet. Jeg troede egentlig, at det var ham, der stod bag Vox´s "relancering", da de begyndte at producere i Kina (og det gjorde de altså ikke før 1973!). Men sjovt, som man kan tage fejl...
Og de dér Wharfedale-højttalere: Er det ikke dem, som alle folk er trætte af i deres Kina-vox, når de køber den billigste version?
"There´s too much confusion. I can get no relief" ... :-)
M.v.h.
Søren Alwan