Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 30-04-2012
    kl. 08:24

Mads Schaarup

Pickup covers

Hej forum

Hvad skal jeg stille op, når jeg gerne vil have covers på pickupperne i min SG? Skal de vokses igen for ikke at begynde at pive? Og hvor får i så fald jeg voks fra?

Mvh Mads

Svar på dette indlæg
  • 30-04-2012
    kl. 13:08

Søren Alwan

Hej Mads.

Allerførst: En optimist udelukker ikke på forhånd det rene svineheld, selv om al sund fornuft taler imod det. Så prøv da lige først at montere dine covers uden videre foranstaltninger og se, om dine pickuper bliver djævelsk mikrofonisk på dén konto. Hvis de ikke gør, kan du jo blot prise dig lykkelig over, at du uden problemer kan ride med på den seneste vintage-bølge, hvor pickupper af én eller anden grund ikke skal være voksbehandlede.

Er du nu - hvad al sund fornuft så desværre taler for - ikke så heldig, er vi nok ude i noget med at skulle have voksbehandlet dine pickupper. Nu ved jeg ikke, hvor du er henne i landet? Jeg kan godt hjælpe dig med dette projekt i det østjyske, hvis det er...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 30-04-2012
    kl. 21:02

Mads Schaarup

Altså, de skulle jo være vokset fra fabrikken, men synes jeg har hørt, at man vokser dem igen, hvis man putter cover på. Havde nu også tænkt mig at smide dem på og se/høre hvad der sker, men vil ikke udelukke jeg vender tilbage, hvis en voksbehandling bliver aktuel.

Tak for svaret!

Mvh Mads

Svar på dette indlæg
  • 01-05-2012
    kl. 20:29

Henrik V. Madsen

Når du nu har monteret dem igen...

...så vil du måske bemærke, at lyden har ændret sig en lille smule; resonansfrekvensen er nemlig gået ca. en halv tone op. Istedet for en ny voksbehandling med dæksel på, vil jeg foreslå lidt silikonemasse under dækslet. Og husk at *lodde* dækslerne fast.

hvm

Svar på dette indlæg
  • 01-05-2012
    kl. 21:11

Mads Schaarup

Det var sikkert også en mulighed og lyder også som noget, man kunne gøre selv uden for meget besvær.

Tak for svar!

Mvh Mads

Svar på dette indlæg
  • 30-04-2012
    kl. 22:54

Søren Alwan

Jah...

at smide et cover på skaber ihvertfald de noget nært bedst tænkelige forudsætninger for, at mikrofoni kan opstå. Så hvis man gerne vil være dette foruden, er en voksbehandling nok vejen frem...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk