Forvrængere gennem Jazz Chorus 120
Hej
Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Roland Jazz Chorus fra omkring '80. SUPERFED ren lyd.
Problemet kommer når jeg bruger mine nuværende forvrængere - en Ibanez Tubescreamer TS9DX Turbo og en Carl Martin Plexitone.
Der ligger en ret ny tråd herinde hvor Søren Alwan redegør for hvor forskelligt forvrængere kan lyde gennem forskellige forstærkere, men jeg laver det alligevel som et nyt spørgsmål, da jeg gerne vil høre om der er et eller andet jeg kan gøre? (Søren - du er selvfølgelig mere end velkommen til at svare!)
Gennem min hidtidige forstærker - en gammel Peavey Artist 240 rørforstærker - lyder begge forvrængere HELT perfekt iflg min smag.
På min Jazz Chorus - der jo har en dejlig varm fyldig lyd - bliver forvrængerene meget fesne, diskantede og "pruttende fuzz-agtige" (ha ha - det er svært at beskrive lyd!). Jeg har prøvet at skrue næsten helt ned for diskant på både forstærker og pedaler, men det bliver ikke lige så godt som på min Peavey.
Må jeg bare ud at lede efter nogle andre forvrængere eller kender nogen et trick?
Mvh Henrik