Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 08-05-2012
    kl. 18:48

Jesper Sørensen

Enhed til lille 1x12" kabinet

Hey forum.
    Jeg har et lille closed-back kabinet, som jeg bruger som extra kabinet sammen med min Fender Blues Jr. III, bestykket med en Weber 12F150 50 watt-enhed. Jeg skal bruge en højttaler, som er punchy & har en god bund, & som er velegnet til closed-back. I den forbindelse har jeg tænkt på en Celestion G12H Heritage Low Resonance. Er der andre gode forslag?

Venlig hilsen
    Jesper

Svar på dette indlæg
  • 12-05-2012
    kl. 09:46

Thomas Høirup

WGS

Jeg har "opdaget" WGS enheder, der er forholdsvis billige, og de havet vidt tonalt spekter i deres modeller. Vaughn tester en masse forskellige WGS enheder meget neutralt på Youtube, så søg på ham og WGS for at tjekke deres modeller ud.

Jeg bruger selv en Reaper HP og en Et-65 sammen med lækkert resultat.

Tubetown.de har dem på lager :)

Ellers er Scumback en dejlig enhed, som Rahbek Guitars importerer... De er dog en del dyrere.

Mvh
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 13-05-2012
    kl. 13:33

Jesper Sørensen

Tak for tip...

...jeg har bestilt én hos TT. Gitarrdelar.se har osse haft dem, men de kan ikke sige, hvornår de får dem igen...
    Jeg glæder mig til at høre ET65'eren.
    vh
    Jesper

Svar på dette indlæg
  • 13-05-2012
    kl. 22:30

Thomas Høirup

Bare så lidt

..håber du synes om den. Two-Rock bruger dem i deres kabinetter, og jeg synes specielt godt om ET65'eren når den parres med en lidt lysere enhed - men siger også godt i sig selv :)

Mvh Thomas

Svar på dette indlæg
  • 15-05-2012
    kl. 22:12

Jesper Sørensen

Parring...

Tak for input - i så fald vil jeg forsøge at parre den i et 2x12" med en Weber 12F150 eller 12A150 - hhv. ceramic & alnico, & begge på 50 watt. & ja, WGS er så billige, at det ikke koster en herregård at eksperimentere :-)

- & for dén, der undrer sig over, at vi er gået fra at tale om én enhed til et lille 12"-kab til parring i et 2x12" kab: jeg har besluttet mig for at fyre min Blues Junior & istedet bruge min Rivera M60 sammen med et 2x12" kab - det spiller meget bedre, & så må jeg bare gå to gange, når bilen skal tømmes & fyldes ;-)

vh
    Jesper

Svar på dette indlæg
  • 16-05-2012
    kl. 00:13

Thomas Høirup

DB

Lyder som en plan at afprøve :) Vær opmærksom på effektiviteten af enhederne - hvis den ene er på 97 dB og den anden på 100 f.eks. så er der stor volumeforskel på de to, og den kraftigere drukner den svagere.

Der 1dBs forskel på mine, og det synes går fint an - deres rating er hhv på 50 og 65w.

Riveraen er vel lidt hård i klangen, så noget Alnico + ET65 lyder som en interessant plan.

Mvh
    Thomas

God fornøjelse :)

Svar på dette indlæg
  • 16-05-2012
    kl. 10:48

Jesper Sørensen

Følsomhed...

ET 65'eren har en følsomhed på 98 dB, & jeg mener at ha hørt, at Weber'ne osse er deromkring - de ligger i hvert fald indenfor en anstændig tolerance. Jeg overvejer osse at parre ET med en Tone Tubby Alnico (den røde, du ved), som har en følsomhed på 97,3 dB, men måske blir det lidt for meget til The Dark Side.

Jeg synes ikke min Rivera er hård i klangen (den er med Svetlana 6L6GC-rør) - men den er meget ærlig & skjuler intet, hvilket jo egentlig bare understreger, at man ikke kommer sovende til noget her i livet ;-). Overvejer lidt at skifte V1 ud med et NOS GE 5751 - det plejer at dysse en kraftig rørfætter lidt ned :-).

Vh
    Jesper

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk