Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 13-05-2012
    kl. 22:22

Søren Alwan

Det er et...

hollandsk-produceret Philips ECC83.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 15-05-2012
    kl. 13:59

Søren Alwan

Tjah...

hvis jeg ikke tager helt fejl, hjalp jeg vist i øvrigt selv den tidligere ejer med at støve det op på Ebay... :-)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 14-05-2012
    kl. 00:29

Freddy Sangild

ja- det kan der vist ikke være så meget tvivl om

Det er, som Søren nævner, efter al sandsynlighed et hollandsk produceret Philips - og hvis man lige vil nørde lidt, så ser det ud til, at det er et serie I65 - med lille ring i toppen og 14mm anode.
    Der er næsten altid en "ætset" kode skrevet nedest på siden af røret - og den vil afsløre hvilken "undertype", røret er og hvornår og hvor det er produceret.
    Dette kan findes ud af her, hvis man vil. Hvis det er et type I65, så er det ifølge siden og koden produceret mellem1965 og 1969.

http://www.tube-classics.de/TC/Tubes/Valvo%20ECC83/ECC83.htm

CV-typebetegnelsen hidrører, at røret har været produceret til det engelske militær, som i overvejende grad har betjent sig af "CV-typenumre" til deres rør.

Svar på dette indlæg
  • 14-05-2012
    kl. 15:45

Freddy Sangild

Ja - åbenbart :-)

Jeg tror dog også, at mit fokus i den sene nattetime lå på konstruktionen af anode/getter-ring. Kan så (nu) godt se delta ved nærmere kig på "bagsiden" af røret- og hermed Heerlen/Holland - serie I65.

Svar på dette indlæg
  • 14-05-2012
    kl. 15:47

Freddy Sangild

på forunderlig vis

blev mit svar på Sørens komm. sat ind før kommentaren - dette skulle være som svar på kommentaren - det kører bare for mig ....synes ellers, at jeg gjorde det rigtigt...

Svar på dette indlæg
  • 14-05-2012
    kl. 09:45

Søren Alwan

Kniber det...

med synet, Freddy? :-)

Delta-tegnet, som fører os til Holland, er da klart og tydeligt på det første foto... :-)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 14-05-2012
    kl. 17:38

Freddy Sangild

nå - håber at jeg nu kan følge med....

Ja- så prøver jeg at se, om denne kommenter kan sætte sig det rigtige sted..

Jeg kiggede efter koderne med det samme, men kunne ikke se dem, så den med synet er åbenbart mere aktuel, end jeg bryder mig om...
    Det står jo på forsiden (siden med Philips-tryk) - så man kunne jo bare kigge efter...og desuden står der jo også I65 - så vi har vel ramt plet.
    Det var først, da jeg kunne kombinere tilstanden af rigtig vågen samt en monitor herhjemme, som var i stand til at vise koderne....

Vh
    Freddy

Svar på dette indlæg
  • 14-05-2012
    kl. 17:59

Søren Alwan

Joh...

jeg kender kun alt for godt den dér "kun vågen på ét øje ad gangen" tilstand. Men godt, at vi er enige! Fint rør under alle omstændigheder...

:-)

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 15-05-2012
    kl. 13:30

Teddy Poulsen

Vågne øjne?

Jeg havde slet ikke opdaget koden der er ætset i glasset under den hvide skrift.

Faktisk står der (delta)2J3, så det gør røret til et I65 fra 1962..

Tak for info...

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk