Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 30-05-2012
    kl. 20:39

Mads Schaarup

Knas med højttaler

Hej forum

Jeg købte for noget tid siden et par Eminence Blue Legend brugt, har ikke fået dem prøvet af endnu, da kabinettet de skal i, ikke er færdigt. Har forsigtigt trykket på pappet og den ene rasler og skratter. Vil det ikke være på sin plads at sige, den er brændt af? Er det til at fikse uden at skulle ofre mere end en ny ville koste?

Mvh Mads

Svar på dette indlæg
  • 30-05-2012
    kl. 21:54

Søren Alwan

Joh...

det kunne godt lyde som om, at svingspolen skraber imod kanten. I så fald er den billigste løsning nok at købe en ny. Men prøv den da lige, for at være helt sikker, før du smider den på møddingen...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 31-05-2012
    kl. 15:08

Thomas Høirup

Et muligt fiks

Hej Mads

Kan det passe, det var mig du købte højttalerne af? Jeg købte kabinettet brugt selv – og har kun kort hørt de Eminence – og der sagde de nu helt fint, uden skratten eller hosten.

Men jeg har fundet den her tråd til dig, som muligvis har et svar på dit problem:
    http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=603239

Held og lykke :)
    Mvh
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 31-05-2012
    kl. 16:44

Mads Schaarup

Hej Thomas

Ja, det er dem, jeg købte af dig. Har som nævnt ikke haft dem sat til endnu, så det kan ikke rigtig være her, den har taget skade, og som jeg kan tyde det, er den ene lige til skraldespanden(rasler og skratter ved selv meget let berøring af pappet), mens den anden nok skal fungere.

Mvh Mads

Svar på dette indlæg
  • 31-05-2012
    kl. 16:54

Thomas Høirup

Hmm...

Hej igen – de virkede begge helt fint da jeg testede dem, og jeg passede virkelig godt på ikke at skade dem på nogen måder da jeg tog dem ud af kabinettet. Jeg har ikke slet trykket på pappet som du har, de er bare taget ud og pakket ned – og solgt billigt for at komme af med dem hurtigst muligt efter jeg konstaterede de virkede...

Så det er jo muligt de har haft en skade som jeg ikke har lagt mærke til, og det er jo uheldigt, til gengæld havde begge enheder en rigtig rigtig god pris.

Mvh
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 31-05-2012
    kl. 17:43

Søren Alwan

Det...

kan også være sket under transport. Jeg aflivede en gammel Celestion G12H30 på dén konto: Havde siddet og hyggespillet lidt hjemme i stuen hos en band-buddy, hvor højttaleren virkede fint. Og vi var ikke tilnærmelsesvist i nærheden af de 30 watt, som sådan én retfærdigvis bør kunne holde til. Min lille Park-combo blev derpå pakket bag i bilen, hvor den lå på fronten. Da jeg skulle bruge den igen et par dage senere, udviste højttaleren nøjagtigt samme symptomer, som er beskrevet her i tråden...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 31-05-2012
    kl. 17:52

Thomas Høirup

Rejse

Det må næsten blive forklaringen, da enheden tog turen fra Kbh til Aarhus via Mads' fætter. Men ærgerligt er det nu alligevel, især fordi jeg aldrig kunne drømme om at sælge noget der i stykker - uden at sige noget om det.

Held og lykke med den Mads, håber den ka fixes.

Mvh Thomas

Svar på dette indlæg
  • 31-05-2012
    kl. 16:03

Søren Alwan

Men...

er svingspolen blevet deformeret (højttaler brændt af), hjælper det nu ikke meget.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 02-06-2012
    kl. 20:52

allan søgaard jensen

Højtaler knas

Faktisk kan der komme støj fra svingspolen uden at den elektrisk er brændt af.
    Hvis enheden er født med en lille skævhed, eller har fået et stød på siden af kurven kan spolen skrabe på med samme lyd som en afbrændt spole. Er det tilfældet betyder det ikke nødvendigvis noget afgørende på lyden. Prøv den.

Mvh
    Allan søgaard
    Www.tube-amp.dk

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk