lille let røramp
Sådan én har jeg tænkt mig at købe.
Den skal have reverb og tremolo.
Fender 65 Princeton reverb er bestemt en mulighed; hvad er der ellers af muligheder?
Mvh. Tom
Sådan én har jeg tænkt mig at købe.
Den skal have reverb og tremolo.
Fender 65 Princeton reverb er bestemt en mulighed; hvad er der ellers af muligheder?
Mvh. Tom
du lagt dig fast på at det skal være 10"? (fylder ikke ret meget live)
Rumklang og tremolo fås jo også i løs vægt ved siden af.... hvilket evt. kunne pege på en Reinau Tweed med de rør / højtaler der måtte passe til din smag?
Jeg har en ældre Fender deluxe, som jeg normalt bruger live, men det kunne være rart i nogle sammenhænge kun at skulle slæbe på 12 kg i stedet for ca. det dobbelte. F.eks. til øvning, små café-jobs og lignende.
Jeg vil ikke have flere pedaler, da jeg så skal skrotte mit board eller have endnu et pedal-setup udover de to jeg kører med i forvejen.
Mht. lyd ville jeg nok foretrække en 12"; men det forøger vel også vægten.
Men er der virkelig ikke andre muligheder end Princeton?
Mvh. Tom
Jeg vil anbefale dig at skaffe en af de nye håndbyggede Albion Amps. Aske Jacoby bruger en 35w. combo med en 12' højtaler live sammen med Billy Cross og det lyder helt fantastisk... check selv: www.albionamp.com prisen er kun sølle 5500,-
Prøv en Blues Junior fra Fender, har dog ikke Trem, men en fantastisk dynamisk amp på 15 watt med en 12ér.
Har brugt den til alle slags job.
Måske denne kunne være et bud:
http://swartamps.com/swart_atomic_space_tone.htm
4sound forhandler swart i DK, så måske de kunne få én hjem.
Mvh.
Rasmus.
Tak for jeres svar med ideer. Det ser åbenbart ikke ud til, at der er så mange muligheder, når jeg vil have tremolo.
Hvordan er kvaliteten på Princeton Ri?
Jeg kunne forestille mig, at der var skåret et par hjørner hist og pist.
mvh. Tom
Det er mildt sagt.
M.v.h.
Søren Alwan
folde det lidt mere ud?
Er det komponenterne? Selve konstruktionen? Eller hva?
Mvh Tom
den "udmærker" sig jo ved at være banket sammen af dele, som er nøje udvalgt for at være de billigste, små tis-komponenter fra Kina, som kan opstøves. Og ifølge mine ydmyge ører lyder den (og de fleste andre reissue-Fendere) også nøjagtigt sådan. Især i en direkte sammenligning med en original er forskellen mildest talt slående. Læg dertil, at jeg nu i flere tilfælde har "ryddet op på brandtomten", efter at for høje strømme gennem kobberbanerne i Fender´s printplade har forårsaget om end ikke direkte ildløs, så ihvertfald at selve printpladen langsomt er blevet omdannet til kul - ja, så kan jeg altså ikke rigtigt bringe mig selv til at anbefale disse forstærkere...
M.v.h.
Søren Alwan
jeg at jeg vil overveje en andre muligheder.
Tak for svaret.
Hi Tom
Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.
Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk