Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 23-06-2012
    kl. 11:37

Ole Møller

Plektre

Hej
    Er der nogen der har erfaring med Dunlop jazz lll plektre (rød), jeg har ikke prøvet den.
    De er meget små, men skulle være rigtig gode.
    Mvh
    OLMO

Svar på dette indlæg
  • 23-06-2012
    kl. 12:45

Emil Rørbech

De er..

Efter min personlige erfaring er de super super gode til elektrisk guitar. Jeg har relativt små hænder (klaverfingre) og de passer mig bare perfekt.
    Jeg bruger eric johnson versionen, den er en lille bitte smule mere flexi og synes den er marginalt bedre end standard version.

De er meget definerede i lyden og pga. størrelsen kan du lave op/ned/op/ned picking ekstremt hurtigt. synes de har udviklet og raffineret mit spil meget.
    Prøv at køb en pakke og lav kvasi-kromatiske øvelser med et alm. plekter og dette.
    http://www.musiciansfriend.com/accessories/dunlop-eric-johnson-classic-jazz-iii-guitar-pick-6-pack

Jeg tror dog mange med lidt større grabber kan opleve et problem med denne type plektre, fordi de let kan smutte rundt i hænderne.

Mvh Emil

Svar på dette indlæg
  • 23-06-2012
    kl. 13:06

Søren Alwan

Ikke...

noget for mig: For små (ikke mindst i forhold til tykkelsen) og generelt trælse at holde ved... :-)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 24-06-2012
    kl. 14:15

Johnny Nielsen

Det er vist individuelt...

hvilke plektre der er "gode".
    Jeg synes de er lidt små i det, men det kan man vænne sig til.
    De er dog langt fra min favorit, men er velegnede til shredding.

Svar på dette indlæg
  • 24-06-2012
    kl. 18:05

Henrik V. Madsen

Ikke de røde...

...men de gråsorte Pitchblack Tortex kan jeg li' lyden af... men som regel vil jeg hellere bruge større plekter.

http://www.thomann.de/dk/dunlop_tortex_black_gold_jazz_100_6p_2.htm

hvm

Svar på dette indlæg
  • 26-06-2012
    kl. 15:27

Jonas Stenderup-Larsen

Det er vist...

... meget subjektivt med plektre. Jeg bruger selv de røde, men modsat andre her kunne faktisk godt tænke mig nogle der var lidt mindre ;-)

Svar på dette indlæg
  • 29-06-2012
    kl. 10:15

Ole Møller

Dunlop jazz lll

Hej
    Jeg har lige afprøvet Dunlop Jazz lll plektre, jeg må sige de er faktisk ret gode. Jeg har valg den røde uden "grip" men med tekst på. Kan man sætte et eller andet på så figrene ikke glider ??
    Mvh
    OLMO

Svar på dette indlæg
  • 29-06-2012
    kl. 21:24

Henrik V. Madsen

Bor nogle huller i dem...

...det hjælper rigtig fint :·)

hvm

Svar på dette indlæg
  • 29-06-2012
    kl. 22:28

Uffe Holmsgaard Eriksen

Jazz III XL

Jeg brugte i mange år de små Jazz III i sort, som er mindre glatte end de røde, synes jeg. Men jeg kan bedre lide XL udgaven, som er i 'normal' plekter-størrelse. Se evt. her http://www.thomann.de/dk/dunlop_plektren_jazz_iiixl.htm (undskyld Thomann-spam).
    Jeg synes, de ligger bedre og giver et bedre attack. Jeg bruger dem også til akustisk guitar og bouzouki.
    Det er et spørgsmål om at finde det rigtige sted mellem tommel- og pegefinger, hvis man vil undgå, at plektret smutter. I en mandolin-video med Chris Thile fortæller han, at plektre skal sidde så løst, at det er lige ved at falde ud og så skal man finde den rette position derfra. Det er lidt paradoksalt, men hvis man holder meget godt fast i det, så er min oplevelse, at det falder ud oftere, hvorimod et løst greb er mere sikkert. Et løst greb gør også, at håndleddet bliver mere fleksibelt og frit.

Svar på dette indlæg
  • 04-07-2012
    kl. 00:49

Uffe Holmsgaard Eriksen

Jazz III XL i håndkøb

Ja, der skal købes mange plektre hos Thomann, hvis det skal kunne betale sig med de 8 Euro i fragt. Du kan jo evt. købe en ordentlig røvfuld strenge i samme ombæring - men nu spurgte du, hvor man kan købe dem. Jeg har købt alle mine i forskellige musikforretninger, og jeg tror, de gerne vil bestille dem hjem til dig hos din lokale grejpusher. Jeg var på jagt i sidste uge og kan fortælle, at de pt. ikke har nogen i Akustikken i Aarhus, og at jeg derfor støvsugede Woodstocks beholdning af sorte Jazz III XL (de har stadig røde XL).

Svar på dette indlæg
  • 04-07-2012
    kl. 09:24

Ole Møller

Dunlop jazz lll XL

Tak for dit svar.
    Jeg vil prøve at bestille nogle plektre Dunlop Jazz ll XL hos 4Sound, eller hos andre butikker.
    Mvh
    Ole

Svar på dette indlæg
  • 01-07-2012
    kl. 11:00

Ole Møller

Jazz lll XL

Hej Tak for oplysningen jazz lll XL.
    Hvis jeg bestiller plektrene vis www.thomann.de/dk er det godt nok en fragtpris der vil noget.
    Jeg har været inde på 4sound, men de har ikke XL.
    Hvor kan jeg elles købe denne plektre ??
    Mvh
    OLMO

Svar på dette indlæg
  • 03-07-2012
    kl. 09:42

Las se

Jazz M III

Hvis du er til den type plektre, skulle du prøve at bestille et hold af disse også
    http://www.thomann.de/dk/dunlop_tortex_jazz_pick_m3.htm

Jeg har selv brugt dem i nogle år efterhånden. For mig er de røde jazz plektre for glatte. Hvorimod dunlops version giver mig glæden ved det lille plekter, men samtidig lader mig tage rigtig godt ved strengen.

Vh

Svar på dette indlæg
  • 16-07-2012
    kl. 00:08

Henrik W. Andersen

Jazz III til alle formål

Jeg brugte oprindeligt Jazz III når jeg sad ned op øvede og jeg syntes de var for små, når jeg stod op og spillede. I dag har jeg vænnet mig til stort set udelukkende at bruge disse - også til rytme. De giver langt bedre "attack" for mig og det er meget nemmere at styre anslaget (præcision og anslagsstyrke).

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2012
    kl. 10:31

Carsten Pedersen

Hej Henrik !

Bore huller .
    Du skriver i et indlæg , at det hjælper at bore huller .
    Hvor store skal de huller være ? ( Diameter )
    Kan du beskrive placeringen af hullerne ?
    Hvor mange huller skal man bore ?
    Evt. andre oplysninger .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen .

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2012
    kl. 12:11

Henrik V. Madsen

Hej Carsten!

Prøv med tre 1½-2mm huller der hvor du holder plekteret, prøv derefter evt. andre huldiam., antal, placering, til du finder det der virker og føles godt.

hvm

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2012
    kl. 13:55

Carsten Pedersen

Hej Henrik !

Tak for et hurtigt svar .
    Jeg prøver , det du anbefaler her .
    Nu har jeg noget at gå ud fra .
    M.v.h.
    Carsten .

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk