Super Reverben fik rør...
Kære Forum.
Jeg lovede at gi´ en melding, når nu jeg havde skiftet de små rør på den gamle silverface 4 x 10".
Jeg vil starte med at sige, at alt virker, som det skal :-)
Nu er det ikke nemt at sætte ord på lyden. Men med 1.300,- spir for 5 små rør, så vil jeg helst være tilfreds.
Den har sine charmerende øjeblikke - en åben ballade med en neck single-coil hører jeg sjældent mere charmerende. Det skulle da lige være på en Jazz Chorus 120, selv om det er en hel anden boldgade i sound.
Men jeg bliver nok ikke fan af den ellers så eftertragtede fjeder. Jeg er så forvænt med nymodens teknologi, at jeg hellere vil bruge digital reverb / delay.
Og så skal man kende dens begrænsninger!!! Den kan helt sikkert levere en masse volt, men den kan kun styre en brøkdel af dem. Jeg fristes til at fordoble impedansen, for jeg kan ikke bruge al den ustyrlige strøm til særlig meget. Så kan man lisså godt bruge Marshall, Randall, Engl osv...
Men kan det gavne noget at fordoble impedansen?
Tremoloen kan jeg fint koble til og fra med et krokodillenæb. Men jeg synes umiddelbart ikke, at rumklangen reagerede på tilsvarende shunt? Eller er det bare mig, som har haft fedtede fingre?
I uge 29 får jeg masser af tid til at prøve en masse guitarer og bytte rundt på rør osv. Til den tid skal jeg gerne fortælle lidt om de forskellige brands og sound osv...