Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 29-06-2012
    kl. 12:27

Chris Madsen

Teisco rørforstærker - hjælp!

Jeg har en Teisco combo-forstærker. Modellen hedder AP 73R og må være fra 60'erne engang. Der er både Tremolo og Echo (rumklang) indbygget og der sidder to 6 tommer (tror jeg) højttalere i den. Alt synes helt originalt.

Den knaser og kradser en hel del og så vidt jeg kan høre er en eller begge højttalere "gået" - men den spiller da og alle funktioner virker - og sidst men ikke mindst - den lyder helt vidunderligt, hvis man ser bort fra de skrattende potmetre og defekte højttalere.
    Derfor vil jeg nu gerne prøve at få skiftet højttalerne ud med et par 8 tommer samt prøve mig frem med noget rørskift.
    Jeg kan ikke se hvilken impedans (ohm) de eksisterende har.

Den er bestykket med to udgangsrør (EL84 ??) af mærket NEC samt 4 preamprør hvoraf de to må være til henholdsvis tremolo og echo (det gætter jeg på) disse 4 rør er mærket NEC.

Jeg kan ikke finde oplysninger om denne model på nettet men har fundet et par tilsvarende Teisco-modeller med følgende rørbestykninger:

"It is a Teisco 74R
    The tubes are as follows with the sockets closest to you left to right:

2 x 6V6GT -> 1 x 6SN7GT -> 1 x 5Y3GT (rectifier) then all the tubes to the very right are the 6AU6A's (but mine has 6 of those, not 4?)

Hjælp!

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk