Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Recording fra Roskilde Festival - Frit forum - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 10-07-2012
    kl. 15:36

Oliver Søe

Recording fra Roskilde Festival

Hej folkens.

Mit band Rambling Vibes og jeg fik indspillet en lille demo på Roskilde i 4Sounds Demolab. Det ville glæde os, hvis i gad at lytte til det og evt. skrive hvad i synes om det. Det er rendyrket, oldschool rock n' roll. Der er selvfølgelig småfejl, da vi havde en del bajsere i maven (Roskilde er vel Roskilde). Os i bandet synes ikke så godt om trommelyden, den er en del mere mædl end den er groovy 70'er, da der kun var et elektrisk trommesæt til rådighed.

Anyways, her er et link: http://www.youtube.com/watch?v=DVfkhTmmdRU&feature=youtu.be

Vh. Oliver

Svar på dette indlæg
  • 11-07-2012
    kl. 12:23

Henrik Wilken

Trommer er for lave

Jeg syntes egentligt det lyder ok og man kan ikke høre at der er et elektrisk trommesæt, men trommerne er efter min meming alt for lave. Og så syntes jeg der mangler lidt effekt på sangen. De to guirare lyder fedt, men er for dominerende efter min mening.

Henrik

Svar på dette indlæg
  • 11-07-2012
    kl. 23:53

Oliver Søe

Jeg er helt enig i hvad i mener om lydbilledet. Vi havde også kun en time til indspilning og mixing, så det har betydet en hel del for lyden.

Svar på dette indlæg
  • 12-07-2012
    kl. 18:07

Morten Lyse Pedersen

Jeg tænker, but why..?

I var småfulde, havde dårlig tid i uvante forhold og kunne på ingen måder nå den lyd I gerne ville have..? Så derfor, why bother? Jeres udgangspunkt var skidt og resultatet derfor heller ikke specielt godt.

Men forstå mig, der er noget rigtigt fedt I det I laver. At få det optaget fornuftigt kan gøres "hjemme" for små penge. Ellers er en demo-weekend i et studie noget med 5-10k ved selv dygtige folk. Det er jeres materiale bestemt værd..!

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 13-07-2012
    kl. 19:58

Morten Lyse Pedersen

Nu er det jo Oliver,

der starter med at forklare, hvorfor alting ikke er, som I gerne vil have det..?

Og som sagt så mener jeg materialet er fint. Selve optagelsen ville I vel næsten kunne gøre bedre i øveren. - Vil jeg da håbe..

Som party-gag er der sikkert fint. - Men det fungerer på mig på samme måde som når en polterabend er i et studie. It's all great fun. Men ikke rigtig andet.

Jeg glæder mig til at høre jer i bedre form en anden gang.

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 12-07-2012
    kl. 22:33

Nicolaj Jensen

But why?

er det ikke mere en why not? altså vi var jo på festivalen, for at hygge os og drikke bajere. at vi så fik mulighed for at indspille er da bare fedt :) og man kan sige alt i alt har det hele taget en time så det begrænset hvad man kan få af resultat men altså alt i alt synes jeg vi har fået noget godt ud af det. vi går jo ikke efter at få en meget fine poleret lyd men 70'er lyd.

Svar på dette indlæg
  • 14-07-2012
    kl. 12:27

Morten Lyse Pedersen

Er jeg den eneste

der har været til et bryllup, hvor maden afbrydes af et "festligt indsalg" hvor der skal spilles en cd, som bruden/gommen var i et studie til deres polterabend og optage..?

Nå, men i hvert fald bringer "det optagede" i denne tråd de samme følelser frem i mig. Det har sikkert været sjovt for de medvirkende, men man skulle nok have været der, for at se værdien i det.

Som sagt, så ville jeg rigtigt gerne høre den samme demo, optaget som bandet gerne ville have den. For der ER jo noget fedt i det de gør. På optagelsen er trommerne for lave (ud over at de ikke lyder som bandet gerne vil have det,) guitarer arbejder godt sammen, men lyder noget fladt i det. Sangeren pitcher og er ikke mixet særlig smukt ind i lydbilledet. Men materialet og deres evner fejler som sagt igen igen, ikke noget..

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 15-07-2012
    kl. 14:40

Morten Lyse Pedersen

"Jamen"

staves kun med et m, Peter Koch.

Jeg håber du bedre forstår det, end at læse hvad andre skriver, få opfattet hvad der siges med det og så deltage i snakken på et fornuftigt niveau

Jeg har efterhånden fået lidt ondt af di må være et rigtig trist sted for dig sådan som du omgåes andre mennesker. Nu spiller jeg ikke suppe-steg-is musik, men der findes andre måder at være til fest på. Man kan blive inviteret, hvis ikke man har opført sig på en sådan måde at folk helst undgår en..

Mvh,
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 15-07-2012
    kl. 14:43

Morten Lyse Pedersen

...

"ondt af dig.. Verden må være..."

Jeg beklager fejlen..

Mvh,
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 15-07-2012
    kl. 11:56

Anders Klitgaard

Gear

Jeg synes det lyder rigtig, rigtig fedt! Der er sandt for dyden gang i den, og guitarlyden er helt i top! Hvad er det for guitarer, forstærkere og højtalere I bruger?
    Dbh
    Anders

Svar på dette indlæg
  • 15-07-2012
    kl. 16:55

Nicolaj Jensen

Gear

det gear vi brugte var line 6 forstærkere med eleven rack modulations forstærker på, med en masse pre-sets. den anden guitarist i bandet optog med en Gibson es-335, og jeg på en Epiphone sg da det var det eneste venstrehåndet 4sound kunne nå at stille. bas forstærkeren kan jeg ikke huske, men bassen var en Tobias :) og trommesættet var noget "high end" elektrisk trommesæt.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk